TusseMor07&09&14 Skrevet 5. mai 2008 #1 Skrevet 5. mai 2008 da jeg ble gravid med lillegutt så fikk jeg beskjed av homeopaten min at jeg skulle prøve med wild yam+ noe annet som hun mikset sammen. MEN hun gav meg klar beskjed om at når jeg skulle ut å kjøpe Wild Yam så måtte jeg kjøpe "natures sunshine" sine naturmedisiner. Hun sa det var myyyye rart og lureri på markedet, og at dette var de beste! Kom plutselig til å tenke på dette her jeg satt:o) Så vet dere det:o) Lykke til på spirejakten!
Giinaღ Skrevet 5. mai 2008 #2 Skrevet 5. mai 2008 Så du brukte wild yam når du ble gravid? Brukte du det hele syklusen? (det sies at det er progesteronfremmende, så derfor jeg lurer på om man kun skal bruke det etter el...) Vet du om det under noen omstendighet kan være mindre bra å bruke dette? (f.eks. ved PCO/PCOS) ?
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 5. mai 2008 #3 Skrevet 5. mai 2008 jeg har pco å informerte om dette til ernæringsfysiologen som annbefalte meg wild yam . å han sa at d hjelper kroppen og fungere bedre noe som er gunstig for oss med pco:) etter å ha lest her inne at noen anbefaler å ikke bruke wild yam før el så ringte jeg butikken jeg går til å di sa at d ikke stemmer. wild yamen som du får kjøpt i norge inneholder ikke andre stoffer som kan klusse med el slik mange utenlanske merker har. å den hjelper som sagt kroppens naturlige prosseser fungere bedre så di annbefalte å bruke d hele syklusen frem til positiv test graviditets test.
Giinaღ Skrevet 5. mai 2008 #4 Skrevet 5. mai 2008 Tusen takk for veldig bra svar, Grysom. Kan du si hvor mange tabletter jeg bør ta hver dag? Jeg har kjøpt denne http://www.urtesenteret.no/index.php?productID=790&gclid=CL_Sh-urj5MCFRqY1QodNGUefA Antar at det ikke er noe poeng for meg å begynne med wild yam nå når jeg er midt i en el-fri syklus?
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 5. mai 2008 #5 Skrevet 5. mai 2008 den var dn faktisk jeg også gikk på jeg ble anbefalt å ta to om dagen:) d hjelper nok på lengre sikt også jeg tror jeg ville begynt på d så raskt som mulig:) masse lykke til
Giinaღ Skrevet 5. mai 2008 #6 Skrevet 5. mai 2008 Tusen takk og GRATULERER til deg Maser fælt nå, men er jo litt nysgjerrig hva du gjorde denne gangen slik at den satt??? og om du har flere tips, så sier jeg TAKK TAKK Ser du har vært gjennom litt...puh. Ønsker deg all lykke til denne gangen!!!!
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 5. mai 2008 #7 Skrevet 5. mai 2008 bare morro å kunne være til hjelp:) du kan lese om vår historie på www.grysom.piczo.com. å har du flere spørsmål etter d er d bare å spørre i vei så skal jeg svare så godt jeg kan:)
Gjest Skrevet 5. mai 2008 #9 Skrevet 5. mai 2008 Hei jeg går på wild yam, men skal jeg ta den hver dag?? vet ikke om du vet det men spør likevel jeg=) Jeg har tatt den i ca 2 mnd pga uregelmessig syklus, men jeg tok litt mere enn det som stod. Jeg tok 2 morgen 2 kveld hver dag og nå har jeg mens til nesten riktig tid, men nå vil jeg ta den pga jeg vil bli gravid, men skal jeg ta den hver dag selv om jeg har fått regelmessig??
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 5. mai 2008 #10 Skrevet 5. mai 2008 såflott at dn har hjulpet syklussen din:) jeg vil nok annbefale deg å ta to om dagen selv om syklussen din har stabilisert seg:)
Giinaღ Skrevet 5. mai 2008 #11 Skrevet 5. mai 2008 Fysøren for en historie. Dette har dere virkelig fortjent Helt utrolig at det skulle være en ernæringsfysiolog innom den helsekosten akkurat DA... fantastisk. Jeg tar for tiden bidronningsgele, som inneholder E-vitaminer. Er kanskje litt lite e-vitaminer i den da? kanskje jeg bør ta ekstra enda mer? I tillegg tar både jeg og sambo sink+selen https://matoghelseshop.secure.flexiweb.no/productview/19423909/ men også kun EN tablett hver. Hva tror du om mengden?
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 5. mai 2008 #12 Skrevet 5. mai 2008 ja vi var virkelig heldige at han var der. snakk om riktig plass til riktig tid:) jeg var red for å ta for mye vitam min e men d han sa var at dosene som er i norske helsekost produkter er veldig lave i forhold til hva som skal til for å få for mye, så er du usikkert på om d er nok vit e i dronningbie gelen ville jeg kanskje tatt vit e kapsler i tillegg. når d kommer til sinken så er d en tablett som er anbefalt vist man ikke skal bruke dn som noe annet en kost tilskudd, så vi tok to tabletter hver dag:) var jo d vi fikk annbefalt ;P
Giinaღ Skrevet 5. mai 2008 #13 Skrevet 5. mai 2008 Mulig jeg er litt dum her, jeg nå... men da mener du 2 tabletter per dag, ikke sant? og ikke 2 om morgenen og 2 om kvelden? (det står nemlig noe sånt på boksen,,, øh )
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 5. mai 2008 #14 Skrevet 5. mai 2008 d han sa til meg var to tabletter pr dag
TusseMor07&09&14 Skrevet 5. mai 2008 Forfatter #15 Skrevet 5. mai 2008 hei på dere:o) Vært på farten i dag jeg... Ja, jeg ble gravid første måneden da jeg gikk på wild yam, etter 2 år med prøving. Jeg tok de hele syklusen, for å få igang mensen etter mye kluss etter p-pilleslutt. Hadde ikke mensen på 1,5 år... så fikk jeg den tilbake, men ikke regelmessig, så fikk jeg beskjed om å ta en skikkelig hestekur, den måneden ble jeg gravid, akkurat hvor mange jeg tok hver dag husker jeg ikke helt, men jeg mener det bare var to om dagen... men jeg ser at Grysom har svart på det meste jeg:o) Lykke til! )
Mor til engelen Lucas *4pp* Skrevet 7. mai 2008 #16 Skrevet 7. mai 2008 Hei Grysom Lurte på hvor mye mg vit E og sink som var i de du tok da du ble gravid? Tar selv sink på 15 mg x 2 tabletter og vit E på 30 mg x 2 kapsler
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 7. mai 2008 #17 Skrevet 7. mai 2008 2x 20 mg sink 2x 30 mg vit E
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå