tre små luringer Skrevet 5. mai 2008 #1 Skrevet 5. mai 2008 Har ikke funnet ut om det er fremover eller bakovervendt?? Er det noen som har prøvd og evt annbefaler? evt hva annet annbefaler dere? link: http://www.barnesete.no/kiddy/infinity%5Fpro/blue/
Zitro Skrevet 5. mai 2008 #2 Skrevet 5. mai 2008 Hadde vært ekstremt skeptisk til dette setet... var jo ikke seler på det engang jo, bare en bøyle foran... er det godkjent i Norge?
Neijasså... Skrevet 5. mai 2008 #3 Skrevet 5. mai 2008 Det setet der har jeg aldri hørt om, men må si jeg ville aldri ha tatt sjansen på å sette et barn i setet med kun en slik bøyle... Så ikke ut til å være videre med reguleringmuligheter der, hvordan skal man få bøylen til å sitte like stramt rundt en på 9 mnd som en på 4 år? Det er kun framovervendt også, og i den vektklassen (9-18 kg) bør du bruke et bakovervendt sete. HTS, Akta Graco og Britax har gode bakovervendte seter.
EnMamma Skrevet 6. mai 2008 #4 Skrevet 6. mai 2008 Jeg ville ikke kjøpt det om jeg var deg. Barn opp til fire år bør sitte bakovervendt. Er barnet over 15 kg og uansett sitter fremovervendt ville jeg kjøpt en skikkelig beltestol til det. Maxi Cosi Rodi XP eller XR Britax KidFix eller Kid Plus
Gjest Skrevet 6. mai 2008 #5 Skrevet 6. mai 2008 Gutten min satt i et sånt i en taxi en gang, han var litt under 1 år og ca 11 kg. Det var et eller annet bilmerke som ogå hadde laget sete. Tror det var BMW. Jeg synes ikke han satt ordentlig sikret med bare den bøylen foran, han satt så løst liksom. Aner ikke hvordan det fungerer i en kollisjon, men med en 5 punkts sele blir jo trykket fordelt. Her blir det jo kun i mage/bryst regionen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå