Gå til innhold

Til dere som har katt, hvordan syns dere det er?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan fortelle meg litt hva det krever, hannkatt eller hunnkatt. Litt generelt egentlig. Hadde hund fær da, stor snill labrador:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har 2 VELDIG selvstendige katter og jeg elsker dem... Krever oppfølging med vaksier, markekur, flåttbehadling, kos og stell. Og sef foring, men det er jo logisk nok...

Det er enklere å ha katt, med tanke på at man slipper jo å gå turer med den f.eks. Mine katter går ut og inn som dem vil, trives best ute på sommeren og hater å være ute på vinteren...he, he...

Fikk mine fra dyrebeskyttelsen for 6 år siden nå... se dooa.no

Skrevet

Det er kjempekoselig! Krever ikke så mye heller, bare årlig helsesjekk og vaksiner, samt at jeg sjekker ham for flått noen ganger til dagen. Jeg er sikker på at jeg har verdens snilleste og feiteste katt!

Skrevet

Jeg har en snikende ullsokk til pusekatt =) Han er såååå god!

Nå når det er pent vær ute, så er han bare mest inne på kveldene da. Utenom et par ganger om dagen, da bare for å spise og løpe ut igjen å sole seg :)

Om du skaffer deg katt, anbefaler jeg deg på det sterkeste å kastrere/sterilisere pusen når den er 6 mnd'er gammel :)

Skrevet

krever ikke noe i det hele tatt =)

kun alltid ha mat til katten,friskt vann, kattedo om den er inne og sterilisering.

jeg har en veldig selvstendig kattepusjente som er mye ute,og sjelden inne..nå som det er vår ute vertfall..

hun er superkosete så hun er en herlig katt=)

Skrevet

Elsker de to kattegutta mine! De er kastrerte, og vi har best erfaring med kastrerte gutter fremfor hunnkatter.

Hvis dere har katt fra før, bør en eventuell ny katt være unge, de andre aksepterer lettere en ung katt som ny i flokken.

Ellers må de ha rent vann hver dag, av og til vaske mattallerknene deres og ha do til dem inne - selv om de er mye ute.

Kan være lurt å børste dem av og til og venne dem til det fra de er små.

Langhårete MÅ børstes.

Gi dem vaksine hvert år, og ormekur skal de helst ha 4 ganger i året. (Er noe ordentlig herk, og her synder vi litt...)

De elsker å kose og sitte på fanget og å lekes med. Veldig bra dyr å ha = ))

Skrevet

Samme som de over:)Har 4 stk vi da.Litt mange men sånn er det.

Det er innekatter også.

De er fantastiske dyr , hver sin personlighet.

Har 3 hunnkatter og 1 hann.Alle sterilisert.

Noe de fleste katter bør være , hvis man ikke skal ha kattunger.

Skrevet

Vi har katt og jeg hater det max. Skadedyret ødelegger for så mange tusen hvert år at jeg har gitt opp å telle. Gleder meg bare til den dagen han vandrer til de evige jaktmarker..... og da blir det definitivt ikke nye katt her!

Han er forresten en utekatt.....

Skrevet

hehe, kan jeg spørre hva katta deres ødelegger? :P *ser for meg en liten tyrann*

Skrevet

Møbler, tepper, verandadører, vinduer, vinduskarmer osv......

Skrevet

hva er mæssom forskjellen på hann og hunn katt i forhold til temperamentet?

Skrevet

Hannen vår er iallefall kjemperolig, og hunnen vi hadde var helt hyperaktiv. Vet ikke om det er slikt generelt, eller om det bare var våre.

Skrevet

Bare hørt noen si at hannkattene ofte er roligere enn hunnkattene etter de er sterilisert....ikke sikkert det er sant da bare noen som ahr katt som sa det til meg

Skrevet

Vi har to katter (søsken). Hankatten er kastrert, og søstra sterilisert. De er verdens koseligste, sitter hver dag og ser barnetv i fanget til guttene mine - en hos hver. Aldri klort eller bitt noen av dem, til tross for røff behandling.

Krever lite stell. Mat, friskt vann, bli sluppet ut og inn, et par ormekurer i året, børsting og kastrering/sterilisering.

Dyr som krever lite, men som gir mye - veldig mye :-)

Skrevet

Katter er selvstendige, og elskverdige når DE vil ;o)

Jeg elsker katten vår. Hun er søt og god. Snill som dagen er lang.

Mye heller hatt 3 katter og en hund, enn 3 hunder og 1 katt (som vi har)

Skrevet

Det er en ting jeg har lært om katter gjennom årene, etter at jeg har hatt flere, og det er at alle katter er forskjellige. Det eneste jeg ikke har hatt er ukastrert hannkatt, så det kan jeg ikke si noe om.

Men det finnes rolige hunner, rolige hanner, ville og gale hunner og ville og gale hanner, og mye i mellom. Noen er veldig lekne, andre veldig kosete, noen er flinke til å kommunisere.

Hos oss er både hunn og hann snille og rolige, bare at hunnkatten, Mali, er mer skvetten, og hannkatten, George, den som liker å være ute.

De er glade i hverandre (til tross for at vi fikk Mali ett år etter George), i oss, og i Snups, og har aldri klort eller bitt noen av oss.

Det er fint for barn å ha dyr i huset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...