Gå til innhold

er jeg virkelig gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

huff, jeg er nok alt for bekymret av meg, men jeg klarer virkelig ikke slappe av!

Saken er den at jeg testet positivt for 10 uker siden, og er altså 14 uker på vei nå. Jeg har ikke hatt symptomer av noe slag, ikke hørt hjertelyden, ikke vært på ultralyd, og ikke fått antydning til mage. Er det rart jeg blir redd for at det ikke er noe der?

Nå klarer jeg ikke slappe av, og sitter bare og tenker på om spiren kanskje døde allerede veldig tidlig i svangerskapet. At det er derfor symptomene uteblir og derfor magen ikke vises ...

Ser jo på mange andre magebilder som er kommet like langt som meg, og de har jo virkelig en tydelig, stor og struttende babykul. Men her er det akkurat likt som før, Har ikke en gang gått opp ett gram i vekt.

Bør jeg slutte å bekymre meg, eller kan det væren noe i det jeg frykter ...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er 14 uker på vei, så er det jo på tide å dra til legen kanskje.

Hadde ikke synlig mage før uke 20 forrige svangerskap, og jeg var ikke første gangs. Jeg har også vært bekymret for at noe er galt. Husker sist hadde jeg symptomer som kom og gikk som det passet seg.

Skrevet

Jeg har vært hos legen - for 2 uker siden, men jeg fikk jo ikke noen ordentlig bekreftelse der heller. Hørte ikke hjertelyd feks, tok kun de vanlige blodprøvene, snakket om kosthold osv ...

Men det er kanskje vanlig å bekymre seg når man er gfravid. Hvertfall i månedene før man kan kjenne at babyen faktisk er der ...

Skrevet

Jeg merket ikke at jeg var gravid før i uke 20, og da kun pga det begynte å komme litt væske ut av brystvortene. Magen hadde ikke vokst noe(jeg hadde heller gått ned 5 kg pga en del ting som skjedde i livet mitt), jeg hadde ikka vært kvalm en dag, og hadde heller ikke hatt noen andre graviditetssymptomer. Så du har nok ikke grunn til å bekymre deg ennå!

Men du kan jo be om å få komme til legen og få høre hjertelyden om du er bekymret! :-)

Skrevet

Du skal vel en tur til jordmor på disse tider, pleier ikke det å være mellom uke 14-16. De har som regel doppler som kan høre hjerteslagene.

Skrevet

Du er nok gravid ja, for hos legen sjekker de hcg-nivået i blodet ditt. Og dersom det er skulle vært noe unormalt der, så ville du fått beskjed innen en uke ca. Så alt er nok helt fint med den lille i magen:)

Kos deg masse, magen kommer nok:)

Skrevet

Jeg var akkurat som deg, til jeg hørte hjerte til gutten inni magen min.. Satt å bekymra meg heeele tiden og det tror jeg er veldig vanlig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...