mamma06og 10 Skrevet 5. mai 2008 #1 Skrevet 5. mai 2008 når det er de digitale boksene som fotograferer deg når du kjører for fort hvor lang tid tar det før du får boten eller eventuelt mister lappen ? er det sant at de digitale boksene ikke blinker ? wææ
Joakims mamma, -2 dager Skrevet 5. mai 2008 #3 Skrevet 5. mai 2008 Har aldri hørt at de IKKE blinker. Og når de blinker så ser du det kjempe lett. Hele bilen blir rød inni..
Novemberbolle Skrevet 5. mai 2008 #4 Skrevet 5. mai 2008 Åjoda, tro meg. De blinker VELDIG! Har ikke kjørt for fort selv altså, men pappaen min kom til skade å gjøre det da vi kjørte sørover på natta for mange år siden. Jeg lå og sov i bilen, men våknet veldig brått pga. lyset. Så joda, de blinker veldig;)
tjommis Skrevet 5. mai 2008 #5 Skrevet 5. mai 2008 Hvis det er veldig sterk sol etc. er det ikke sikkert du ser blinket så tydelig.. men ellers så blinker det godt. (alle boksene blinker) Det tar normalt ikke mange dagene før du får brev i posten om hvor fort du har kjørt, hvor stor boten er og event. prikker. Dette skal signeres og sendes tilbake, deretter får du boten (det tar litt lengre tid).
Mops7 Skrevet 5. mai 2008 #6 Skrevet 5. mai 2008 Jeg ble veldig tydelig blinket i fjor en gang, men har ikke fått noe bot.. Kanskje du er heldig og slipper unna du også???
<3 Prinsesse <3 og <3 prins <3 Skrevet 5. mai 2008 #7 Skrevet 5. mai 2008 Hei:) Alle bokser kan visst blinke. Jeg ble blinket på for ca 3 uker siden. ringte politiet forrige uke for å høre om jeg hadde blitt tatt i det hele tatt og hvor stor bota kom til å bli. Jeg var nemlig så usikker på om jeg hadde blitt tatt i det hele tatt pga sterk sol. Men det hadde blinka og bilde var for dårlig så de hadde ikke lov og bruke det:) Som damen sa: "denne gangen kom det deg tilgode" Håper du er like heldig:)
♡ snart 3barnsmamma Skrevet 5. mai 2008 #8 Skrevet 5. mai 2008 Mener jeg har hørt at 1/3 av alle bilene som blir tatt bilde av slipper bot, rett og slett fordi de ikke har kapasitet til å ta alle, og fordi en del bilder blir for uklare. Så du kan jo krysse fingrene.
Ema73 - prøver 5 år (8 år) Skrevet 5. mai 2008 #9 Skrevet 5. mai 2008 Nå har jeg dessverre god peiling på fotobokser :-/. Du går ikke glipp av det blinket om du vil eller ikke, det lyser sterkt rødt og sollys eller ei du ser det om du har øynene på veien og ikke bakover da he he. Det kan ta lang tid før bota kommer, en gang venta jeg 3 mnd bare på brevet om jeg var tatt eller ei, og bota kom flere uker etter det. Tipper det var 5 mnd fra jeg ble tatt til bota skulle betales, så begynn å spare. Men det kan gå kortere også altså. Farten din blir nedregnet så feks jeg som kjørte i 115 (på speedometer) i 80 sone ble regna til 89!!! km. Og en bot på 1600 kr.
Glad_mor_85 Skrevet 5. mai 2008 #10 Skrevet 5. mai 2008 min søster fikk boten i posten 3 uker etter bildet ble tatt. De skal blinke veldig, men hun kunne ikke huske å ha sett det, men var en solfylt dag så kanskje ikke så lett å se??
tigergutt<3 Skrevet 5. mai 2008 #11 Skrevet 5. mai 2008 blinket er kraftig ja, og de aller fleste merker at de blir tatt bilde av. Men det kan faktisk skje at man ikke merker det. En bot kan komme veldig lenge etterpå. Kjenner en som mistet lappen og det brevet kom ikke før 6 mnd etter at det skjedde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå