Barbamama_til 2 prinsesser Skrevet 5. mai 2008 #1 Skrevet 5. mai 2008 Var på spa med kjærsten i helgen og satt litt i boblebad. Leser i dag på barnimagen.no at: "Det advares mot å bruke boblebad fordi når du er gravid kan blodtrykket ditt blir lavt og du kan besvime, og at offentlige boblebad ofte er fulle av bakterier" Æsj! Dette tenkte jeg ikke på! Men jeg ville vel skjønt om jeg ble smittet av noe? Bør jeg gå til legen?
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 5. mai 2008 #2 Skrevet 5. mai 2008 vi har boblebad hjemme og jeg bruker dette minst en gang i uka og min lille i magen har det veldig bra;) så jeg tror ikke helt på det der selv.. er litt måte på hva man kan/ikke kan når man e gravid synes jeg.. det får holde å kutte alkohol, røyk og spekematen;)
Barbamama_til 2 prinsesser Skrevet 5. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. mai 2008 Enig! Jeg og lille-prinsesse storkoste meg oppi boblebadet og gjør det gjerne igjen Savner kald hvitvin og seranoskine
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 5. mai 2008 #4 Skrevet 5. mai 2008 det er så sjeldent at man bader i et offentlig boblebad uansett. det er kun de siste 2 mnd du skal passe deg for bading generelt tror jeg.. er du i tvil kan du jo bare spørre jordmor eller legen din;) synes vi er så flinke ellers at noe luksus må vi kunne ha!
Barbamama_til 2 prinsesser Skrevet 5. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 5. mai 2008 Det skal jeg gjøre! Dersom sommeren blir så varm som forventet - så håper jeg på å bade masse! I basseng og i sjøen
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 5. mai 2008 #6 Skrevet 5. mai 2008 Det står på en del offentlige boblebad en advarsel om at gravide ikke skal bade der. Men som tidligere skrevet her så er nok dette med avstand fra boblebad de siste mnd og spesielt offentlige. Det florerer mer bakterier i disse enn det vil gjøre i ditt eget bad og de siste to mnd er en vel kanskje mer "moden" nedentil og lettere for å motta bakterier?. Og dette med blodtrykk er vel kanskje slik, men er det da ikke noe en evt vet om selv, kjenner til? Mye synsing fra meg men slik hadde jeg vertfall tenkt det ang bading for min egen del=) Jeg badet masse i vann og sjø under forrige svangerskap, og gjorde det uten å tenke på hverken eller....
Barbamama_til 2 prinsesser Skrevet 5. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 5. mai 2008 Er jo greit å vite Planla egentlig morgen svømming i Frognerbadet i sommer... har eg aldri tenkt på dette som poteniselt farlig, men kanskje best å dra ut til Bygdø da
anette&tutta mari :) Skrevet 5. mai 2008 #8 Skrevet 5. mai 2008 fant dette på babyverden.no Det er svært, svært liten sjanse for at det er skadelig for barnet ditt. Om det skulle være skadelig måtte det i tilfelle være at du ble smittet av en bakterie som igjen skulle gi deg vannavgang og føre til at fødselen startet. Dette er nesten helt hypotetisk. Det er som du skjønner svært vanskelig for meg som jordmor å garantere eller si “nei”. For å være på den sikre siden kan du vente på badesesongen og ta deg et deilig bad i havet når den tid kommer.
MammaMia=) Skrevet 5. mai 2008 #9 Skrevet 5. mai 2008 Spurte legen min om det var farlig å sitte i boblebad når man var gravid. Fikk beskjed om at det ikke er farlig så lenge du ikke sitter der i mer enn ca 15 minutter. Fikk også beskjed om at det ikke er noe særlig bra å bade i kunstig oppvarmede basseng (over 37 grader) i lengre enn 15 minutter. Hvorfor svarte hun ikke helt på, men kan jo kansje være pga fosteret blir oppvarmet det også..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå