Gå til innhold

Hmmmm................hvilken termin stemmer. Ønsker synspunkter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Venter mitt 6. barn og har nå vært på 2 ultralyder, men får ikke ult til å stemme. Hva mener dere :

29.11.2007 - Første dag i siste mens ( syklus på 32 dager)

Midten av desember - el-smerter i ene siden. Hadde også sex i denne perioden.

31.12.2007 - Festeblødning ( Rød blyantstrek på papiret når jeg tørka meg). Føltes ut som mensen kom når som helst i en ukes tid.

Ca 5. januar - Gir opp å amme minsten for det er for ømt i puppene. Kenner ut som han på 13 mnd suger dem av.

Hadde ikke sex i mellomjula fordi vi var på familiebesøk til over nyttår. Hadde ikke sex før midten av jan pga at jeg var småugen trøtt og kvalm fra romjula. Gikk mye spysjuka rundt om, og var usikker på om jeg var smitta. I flg ult ble jeg befruktet nyttårsaften

I min uke 13 kjente jeg de første sikre sparkene og livmora var ca 2 fingre over symfysebeinet.Tretthet og kvalme ble bedre i min uke 12. Nå har jeg kjent mye liv leeeeenge, også uten på. I min uke 19 var sf-målet 17 cm.

Tok ikke test pga dette er min 7. graviditet ( hadde ma i uke 20 i 2005), og jeg kjenner kroppen min godt.

Legetermin : 6. september

Ul-termn : 22.september

Videoannonse
Annonse
Skrevet

6 spetember høres helt klart mest riktig ut ja.

Skrevet

noen ganger vet vi best selv.... sånn er det bare. jeg ville gjort meg klar i god tid til 6 september i alle fall:)

Skrevet

Må si at 6 september høres mest sannsynlig...ellers så er det kanskje riktig et sted midt i mellom, men i hvertfall ikke så sent som UL.

Hadde no ala samme problem i mitt forrige svangerskap da jeg ble flyttet fra 14juni til 9 juli. Hu kom 1 juli, tydelig på overtid og fikk beskjed om at det kunne fått store konsekvenser om hun hadde blitt inne lenger. Virker som oftest som magefølelsen stemmer. Om termin 9 juli hadde stemt fikk jeg positiv test lenge før egget var festet for å si det sånn.

De innrømte at de tok feil på UL grunnet at hun var liten av vekst, utrolig nok, de sier jo at det aldri kan være feil, men her var det nå det.

Skrevet

Hei

Du kjenner kroppen din best. Etter såpass mange svangerskap regner jeg med at du kjenner din gravide kropp godt også.

Vi venter nå vårt tredje barn. Vi var godt fornøyde med to og kjørte "sikre perioder". Nyttårsaften fattet jeg imidlertid mistanke og fikk bekreftet at tredjemann var på vei. Datoen for unnfangelsen er vi helt sikre på , men den stemmer overhode ikke med min vanlige syklus. Vi har bestemt oss for å se på det hele som "ment to be", og forholder oss til unnfangelsens datoen.Sjokkerte, men fattet og lykkelige venter vi en gutt i august. Kanskje var syklusen din i ubalanse, slik at ingen av datoene dine stemmer 100%?

I de to foregående svangerskapene har begge terminene blitt flyttet etter UL. Begge er født rundt "siste mens termin" på litt i underkant av 3kg, og blitt regnet som fortidlig født (henholdsvis 3 og 4 uker før termin). Legene har konstantert i ettertid at det kanskje eller en snakk om lavere tilvekst under svangerskapet enn landsgjennomsnittet. Kanskje dette er tillfellet for deg også?

Begge barna viste ellers ingen tegn til å være på premature annet enn ULdato og litt lav fødselsvekt.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...