Gå til innhold

Gave fra foreldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Foreldrene mine skal betale litt i underkant av 1/4 av bryllupet vårt, da de har tilbydt seg dette selv. Moren min insisterer på at de vil kjøpe en gave i tillegg, noe jeg synes er helt uaktuelt. Mer enn takknemlig for pengene vi får, synes det er mer enn nok.

Dere andre som får økonomiske bidrag fra foreldre/svigerforeldre til bryllupet, gir de gave også??

(Please, ikke en ny debatt om pengehjelp til bryllupet... ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine foreldre (skilt) betaler 1/3 hver av festen, og vi betaler siste 1/3. Jeg forventer ingen gave utover dette, men vet de ga noe til min soester, og da blir det nok vanskelig aa stoppe dem. Men jeg er veldig fornoeyd og glad for at de hjelper oss aa finansiere festen vaar:-)

Skrevet

Foreldrene mine dekker 1/3 av bryllupet, har antatt at de ikke kjøper en gave til oss i tillegg, men er ikke sikker - kan godt hende de ønsker at vi skal ha noe som er et mer fysisk minne på hva de har gitt oss til bryllupsdagen.

Dersom moren din ønsker å kjøpe en gave til dere i tillegg -. og du vet hun har økonomi til det, så la henne gjøre det! Så kan du heller overraske dem med noe koselig en annen gang!

Skrevet

mine svigerforeldre betalte 10 000 til maten, og vi fikk ikke noe gave utenom. Mine foreldre betalte for blomster og dekorasjoner og innertelt. I tillegg ville mamma at vi skulle få resten av tallerkene til serviset vi hadde ønsket oss, så vi fikk 6 middagstallerkener.

Det var ikke nødvendig, men selvsagt veldig hyggelig.

(..og ingen debatt om pengehjelp:)))

Skrevet

nei vi får 2/3 av festen, mine foreldre ønsket en stor fest og dermed også å betale nesten alt. Men får ingen gave utenom, og det er HELT OK:) hehe

Skrevet

Mine foreldre hadde nok tenkt å gi en gave i tillegg til pengehjelpen, men jeg sa klart i fra om at det ønsker vi ikke. Alt de gjør og betaler i forbindelse med bryllupet rekker som bryllupsgave fra dem, mener vi. Svigerforeldrene mine gir oss en sjekk på bryllupsdagen, denne går som "betaling" av en fjerdedel av bryllupet.

Skrevet

mine foreldre skal betale det som koster av drikke og middag.....og her om dagen så sa mamma at hun ville betale kakene også :)

det synes jeg var veldig koselig av henne, selv om jeg sa at det skal vi betale :) + at hun har betalt alt brudestasen og det ble heller ikke så billig...

av svigers så vet jeg ikke hva vi får, men vi har sagt at hun skal bidra med en eller to sanger + at hun må lage en kake.....synes det bare er rett og rimelig at vi har forlangt det! mine foreldre må ut med en del tusenlapper mere enn hva mine svigerforeldre må :(

Skrevet

mine foreldre betalte ca 1/2 og vi fikk gave i tillegg. det samme fikk søstrene mine.

Skrevet

Vi får 23.000 i hjelp av mamma og pappa, og i tillegg får vi gave på 5.000 kr..

Har også fått pengehjelp fra svigers, men vet ikke om vi får gave i tillegg der..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...