Gå til innhold

Hva syns du om barnevernet? u/t

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva syns du om regjeringa?

Skrevet

Synes barnevernet er en kjekk instans, men de burde få mere midler så flere får hjelp tidligere

Skrevet

Vi trenger et barnevern! Hva mener du med spørsmålet? Har du en sak med de?

Gjest sug lut fet ballade
Skrevet

Hvor stor er en fisk?

Skrevet

Barnevernet er viktig og jeg er veldig skeptisk til folk som hater barnevernet...

Ellers er det vanskelig å si noe generelt.

Skrevet

"Hur bredt har ni hoppat?"

Skrevet

signerer spetakkel..

Gjest sug lut fet ballade
Skrevet

Hehe, klassisk!

Skrevet

Neida, men har et inntrykk av at barnevernet får mye pepper for det de gjør. Det er bare skrekkhistoriene som blir vist i media. Lurte på hva dere damer her inne mener om barnevernet, hvilket inntrykk har dere av "dem".

Skrevet

Ja ikke sant:o)

Bare ser for meg Kurt og Patrick i de svære stolene og århundrets spørsmål...

Skrevet

Jeg har et godt inntrykk.

Det som er viktig å få frem er at barnevernet har taushetsplikt i forhold til media mens foreldrene fritt kan fortelle sin side av saken...

Mange sluker rått alt som står i avisene, og det blir veldig skjevt i mine øyne.

Skrevet

Synes barnevernet har for lite "makt" til å gripe inn i saker der det er mistanke om at barnet har behov for hjelp...At foreldrene er best for barnet uansett, henger litt for godt i hos det norske folk...

Synes også det er feil at foreldre skal "få en sjanse til" til å ta seg av egne barn når de har mislykkes en,-kanskje fler ganger, og dermed bryte barnet opp fra et stabilt fosterhjem..... Det er KUN for foreldrene man gjør dette, ikke for at barnet skal få en sjanse til...Om barnet har slått seg til ro hos en ny familie, hvilket ny sjanse er det å komme tilake til foreldre som før har mishandlet det både fysisk og psykisk fordi profesjonelle TROR at foreldrene KANSKJE kan ta vare på barna nå.....Kanskje kan de det, men at det er best for barna er feil å si....Man leker med barnas trygghet vil jeg si. Om foreldrene er blitt så bra forelder så burde de skjønne at barna har det best der de er ( i de tilfeller de har "vokst" opp i et og samme fosterhjem, eller man ser at banret har slått seg til ro)...

Barnevernet bør få lov til å handle tidligere ut ifra bekymringsmeldinger,- ikke vente på at flere kommer inn, eller at det skjer noe "synlig"... Barnevernet burde bli mer et vern for barna enn et vern for foreldres rykte..... Om barnevernet skulle komme til meg pga av bekymringsmelding angående MINE barn, så hadde jeg ønsket dem velkommen...JEg hadde visst at de gjorde jobben sin, og jeg vet at jeg gjør alt jeg er i stand til for at barna mine skal ha det bra. Og om det skulle vise seg å være noe jeg totalt har misforstått og barna mine lider uten at vi skjønner det, da hadde jeg blitt GLAD om noen kom inn og fortalte meg det... FOr barnas del...Mitt gode rykte får være mitt problem, men jeg hadde visst at "Noen" er der for barna mine iallefall. Kan jo plutselig "klikke" for meg en dag også,- tror ikke det da, men OM det skjer så håper jeg at folk tør si ifra og at noen kommer og redder barna mine....

Skrevet

Eg synes spetakkel sa det bra.

Skrevet

Det største problemet med bv er at de som jobber der tjener alt for lite. De tjener mindre enn lærere og sykepleiere, og kom ikke her å fortelle meg at det er så mye mer slitsomt å være lærer/sykepleier en å jobbe i barnevernet! Jobber man i bv møter man jo bare folk som helst ikke vil ha noe med en å gjøre, og det er ikke akkurat mye takk å få.

Nei, jeg bøyer meg i støvet for de spm faktisk gidder å jobbe der, med all den dritten de får fra bedrevitere både på dib og andre steder.

Skrevet

Barnevernet er så klart viktig, men de har et STORT forbedringspotensiale. Jeg har selv vært innom barnevernet da jeg var mindre og jeg ble totalt overkjørt og ble overhodet ikke hørt i mine saker. Her var det de som bestemte og jeg hadde ikke noe jeg skulle sagt. I ettertid så ser jeg også at taushetsplikten de hadde, brøt de gjentatte ganger.

Et utsagn jeg husker meget godt er "viss ikke du gjør som vi sier nå, så vet jeg ikke hva vi skal gjøre med deg": Da var jeg 16 år, jeg har aldri gjort noe galt, jeg har alltid vært pliktoppfyllende, men jeg, som alle andre 16 åringer, hadde lyst til å være med venner etter skoletid, og da ble gjerne plikter forskjøvet en dag, men de ble ALLTID gjort.

Så selv om det er en viktig instans, så er det ikke alltid de gjør jobben på en god og riktig måte!

Skrevet

Hørt om legalitetsprinsippet, venterpåringpåfingeren?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...