Linda-Kristin=) Skrevet 5. mai 2008 #1 Skrevet 5. mai 2008 at unge ikke skal få kjøre så mye bil lengre. Feks ikke kjøre på kveldene og i helgene. har jo vært snakk om det på nyhetene for en stund siden også... tror dere det blir sånn?
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 5. mai 2008 #2 Skrevet 5. mai 2008 Var vel også snakk om å forske på unges kjøremønster de neste 2 årene, så noen endringer skjer jo ikke før etter det.
sk85 Skrevet 5. mai 2008 #3 Skrevet 5. mai 2008 jeg tror ikke det blir sånn... da blir jo det nesten det samme som å heve aldersgrensen på førerkort..
Gjest Skrevet 5. mai 2008 #4 Skrevet 5. mai 2008 Ser for meg at det skal mye til for at det blir sånn, men jeg har ingenting i mot det da jeg stadig vekk ser hvor uansvarlig mange unge kjører. Jeg føler meg ofte utrygg i trafikken fordi jeg ikke kan stole på at andre kjører med andres og sin egen sikkerhet i tankene. Vi var sekunder fra å bli påkjørt for noen uker siden da vi kom kjørende ut på en hovedvei fra en liten sidevei av en idiot som tok en forbikjøring i det vi svingte ut. Jeg ville ikke sittet her i dag for å si det sånn. Det er selvfølgelig ikke bare unge som kjører uansvarlig, men man kan eliminere mye uansvarlig kjøring ved å innføre slike forbud. Noe må man gjøre for at folk skal forstå hvor livsfarlig det er å kjøre rundt med et tøft tryne. Jeg er så lei av å ha biler pressa oppi bakruta når jeg er ute og kjører. Jeg har et stort barn i bil klistremerke på bilen, men det hindrer ikke folk i å reflektere over hva som muligens kan skje med dette barnet dersom jeg må trå uventet på bremsen og får en svær smell i baken av bilen bak.
Gjest Skrevet 5. mai 2008 #6 Skrevet 5. mai 2008 Hehehe, får da endelig håpe det ikke blir sånn snakket jo om at grensen skulle settes til 23 (mener jeg å huske?), det er 2 år til jeg og sambo er 23.. Jeg kan forstå poenget, men det blir for dumt mener nå jeg. Ser like ofte menn (tullinger) i 40 årene som råkjører, så værstingene finnes i alle aldre gitt. Og hva med oss som har barn da? nå har jo vi 2 unger om ikke så altfor lenge, blir jo helt latterlig om vi ikke skal kunne dra til svigers på lørdagskvelden for eks Nei, tåpelig forslag..
Linda-Kristin=) Skrevet 5. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 5. mai 2008 håper ikke det blir sånn! er jo et stort problem som det er vanskelig å finne en god løsning på,men likevel... Mange unge kjører jo som noen idioter, men hva med de tullingene på motorsykkel som dukker frem om våren? blir helt sjokkert over de sinnsyke forbikjøringene til enkelte og den sinnsyke farten! sa til sambo her om dagen at hvis unge ikke skulle få lov å kjøre bil, så lurer jeg ihvertfall på hvorfor det er lov å kjøre motorsykkel;) jeg ser ikke "nytten" med å kjøre motorsykkel bortsett fra at det sikkert er gøy for dem som kjører. ser nesten ut som de tror de er udødelige slik som de kjører... men det er kanskje en annen diskusjon?
Gjest Skrevet 5. mai 2008 #8 Skrevet 5. mai 2008 Ser for meg at det blir vanskelig, kunne kanskje vært en ide med en grense på hva slags bil man kan kjøre? At det går på hvor fort bilen kan kjøre? Eller at det kan settes inn en slags sperre som gjør at man ikke kan kjøre fortere enn 80km/t f.eks. Og så kan man fjerne den når man er passer 20, 23 eller hva slags grense man måtte sette...
LizzyG Skrevet 5. mai 2008 #9 Skrevet 5. mai 2008 Jeg har ikke noe tro på at det hjelper å nekte folk å kjøre på kvelder og i helger. Da utsetter man bare problemet, for en eller annen gang så må de jo kjøre på kvelden og i helgen og da er de jo like uerfarne. Jeg har heller stor tro på å forbedre de norske veiene. Hvis man begynner å nekte folk å kjøre på bestemte tider eller dager, så tror jeg det bare blir mer grisekjøring de dagene de har lov til å kjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå