♥♥♥Mamma til nr 2 i Mai-09♥♥♥ Skrevet 28. mai 2008 #3 Skrevet 28. mai 2008 Så er det vel det at vi jenter har en tendens til å ta oss nær av ting, bry oss med ting, og snakke litt rundt bak ryggen til andre som ikke oppfyller våre krav..... Og de som da oftest får gjennomgå, ER svigermor! Vet med meg selv at jeg har mer og mer problemer med henne etter vi fikk barn, demmes første barnebarn. Man føler at de skal "overta" våres jobb med oppdragelse og lærdom. Selv om de kansje ikke helt MENER å gjøre det.... De vil og det beste for sine barnebarn, de har hatt en helt annen oppvekst og lærdom enn oss, de kunne gjøre mye mer som gravid, (t.o. m røyke/drikke) , og barnet overlevde. Det sa hun til meg en gang da jeg gikk gravid. At hun røyka samtidig som hun hadde min nårværende sambo i magen. Og han ble frisk han, sa hun. SOm at det var en selvfølge at hun kunne røyke rundt magen min. Men før i tiden var det nesten en forbannelse å få "ikke-friske"barn. Man snakket aldri om de som ikke overlevde.derfor ble det "alltid" friske barn.. Nå sklei jeg kansje litt ut av det her, men det jeg mener er at svigermødre har lettest for å "lære oss" ting som de gjorde på sin tid. OG mye av det er helt motsatt av det vi lærer i dag, noe de ikke vet. "Det fantes ikke sånt på deres tid". blablabla.....Ja, jeg vet.... Og da har man jo behov for få ut litt frustrasjon, da man ikke vil snakke så "stygt" til sønnen om hans mor, og da blir det mest naturlig å få det ut her inne, Besteforeldredebatten.... I vår familie er det også svigermor som er mitt mest omtalte tema, inne i hodet mitt iallefall.... MYE som irriterer meg hver gang vi er der. Hun er en bestemt dame og blitt mer og mer vanskeliger komme innpå, enn i startfasen jeg kjente henne. Noe som er veldi gsynd, men man må bare prøve gjøre det beste ut av det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå