Gå til innhold

Da blir jeg mest sannsynlig en samværsforelder

Anbefalte innlegg

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Skal på møte på familievernkontoret nå ang barnefordeling. Barnefar krever hovedomsorgen for vesla og jeg tror faktisk jeg er en bedre mamma hvis jeg bare gir meg i stedet for å bruke all min energi på rettsak og alle de tingene som følger med det. Da vil jeg heller bruke energien på å ha mest mulig samvær, og barnefar nekter meg jo ikke det. Og til høsten er jo jeg fleksibel student og jentene går i barnehage, så da kan jeg jo ha dem hjemme en dag eller to i uka hvis jeg synes jeg savner dem for mye.

Vil jo det beste for jentene mine, og alt i alt er nok barnefar bedre forelder enn meg. Håper bare folk ikke tror at det automatisk gjør meg til en dårlig mor...jeg valgte jo bevisst å få barn med denne fyren for han var jo den fødte pappatypen, så jeg skulle ha forutsett det her!:P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men er det dette du virkelig vil??! Jeg har selv hovedomsorgen for datteren min og jeg hadde aldri klart å gitt den fra meg. Pappaen har annenhver helg( Vi bor 1 1/2 time fra hverandre)

Skrevet

Tenk veldig nøye igjennom dette før du går på møtet og sier fra deg hovedomsorgen. Du er kanskje bare litt sliten for tiden og at det er derfor du tenker sånn?

Uansett valg så håper jeg det er et gjennomtenkt valg :)

Skrevet

Jeg synes du fortjener all respekt fordi du setter barnas behov foran dine!!Vi kvinner føler vi har mere rett på barnet fordi vi har født dem, men om far er en like god omsorgsperson som mor, så er det ikke en selvfølge at VI skal ha barna!

Det gjør det absolutt IKKE til en dårlig mor, men til en modig mor som kun vil det beste for sine barn!

Stå på og lykke til!

Skrevet

Du er en fantastisk mamma vennen, lykke til uansett hva dere velger å gjøre, jentene dine er heldige som har deg!:)

Skrevet

Du er utrolig flink som klarer å se hva som er best for barna i stedet for hva som er best for deg. Virker som om du har tenkt gjennom dette og jeg ønsker deg lykke til :-)

Skrevet

det krever en sterk og god mor for å sette barna sine behov foran sitt eget. så lenge du mener at du gjør det som er best for barna dine så har du sansynligvis helt rett. og som du sier selv, sånn som det er nå fungerer det jo ikke noe serlig.

lykke til uansett hva dere bestemmer dere for!

Skrevet

Hvordan gikk møte ditt?

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Det som skjedde var at dama på fvk sa at det fantes en ordning der man kunne ha delt bosted på papiret, men man kunne justere samværet slik man vil. Med den ordninga får jo jentene fulgt hverandre samtidig som jeg står sterke enn en vanlig samværsforelder.

Ellers så fikk vi ikke tid til å finne ut hvordan vi skulle ordne samværet, så vi må på nytt møte.

Skrevet

så slitsomt at dere aldri får komme til enighet. slitsomt og vente på nye møter og all usikkerheten. når er neste møte da?

Skrevet

Det tror jeg blir bra for jentene dine.

Har lest en del innlegg fra deg,og slik jeg har forstått det sliter du endel.

Så nå kan jentene ha et stabilt hjem,også kan de være hos deg når du er i form og orker.

Skrevet

Stemmer det at jentene dine er ganske små? Mener å ha lest at de er rundt 7 mnd og halvannet år nå nylig? Hvorfor føler du at han er en bedre forelder enn deg? Håper det ordner seg til det beste for dere alle. :)

Skrevet

Hvordan vil du klare deg økonomisk uten overgangsstønad?

Skrevet

Syntes det står respekt av deg, Riga. Det skal du ha!

Jeg vet ikke så mye om deg og din historie, men at du setter barnas behov foran deg det står det respekt av!

Skrevet

Barna bør jo han en viss sabilitet da! HUn kan da vel ike bare ha de når hun har tid og orker!

Skrevet

Men du anonym, du vet jo ikke hva som er riktig i Riga sin situasjon.

Hun får jo samværsavtaler å forholde seg til hun også?!

Skrevet

Jeg tenker alltid i utgangspunktet at det må være vanskelig for barn å bo mer hos far enn hos mor når de er så små... Den ene var under ett år, og den andre jenta halvannet? Men for all del det kommer jo selvfølgelig ann på situasjonen. I tilfeller hvor det er snakk om omsorgsvikt er det klart best å bo hos den som er best skikket. Vet at det er fare for å bli angrepet her, men er sikkert bare jeg som ikke kunne sett for med at jenta mi eller jeg skulle hatt det bra hvis vi var så mye borte fra hverandre. Men så er helt sikkert bf deres veldig flink, og da er det jo noe annet. :)

Skrevet

Bare et spørsmål hvorfor han krever hovedomsorgen for den yngste nå? Mener det ikke er så lenge siden du skrev har at han var helt uengasjert i henne?? Ville ikke ha henne de dagene han var hjemme etc.

Men hvis det er det beste for å holde søskenflokken samlet så syns jeg du gjør det helt riktige! Sårt at så små søsken skulle skilles, og omtrent aldri få bo sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...