Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer litt på dette, fordi da ville det jo være sannsynlig at man kunne få det hvor som helst og ikke bare der huden er tøyd? og er disse hormonene relatert til graviditet? for mange får jo strekkmerker i puberteten osv...

det siste jeg lurer på er hvilke hormoner det i så fall er snakk om for de må jo være like for kvinner og menn da, siden overvektige menn også får dem.

eller er det slik at huden har en maks grense den kan strekke seg til og det er ulikt for alle, slik at noen kan strekke seg som Laban seigmenn mens andre sprekker i underhuden etter litt bøy og tøy?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Strekkmerker er til en viss grad styrt av hormoner ja. Jeg sier at jeg er hormonelt anlagt for å få strekkmerker. Det samme er bror min, mens søstra mi kun fikk et bittelite strekkmerke da hun var gravid... Min bror og jeg har strekkmerker på hele kroppen. Han har på armer, mage, korsrygg, lår... Jeg har på puppene, magen, korsryggen, hoftene, lårene og knærne. De aller fleste fikk jeg i puberteten og det har tatt meg noen år for å godta dette. Nå er jeg 33+1 uker på vei og flere strekkmerker har dukket opp på magen min. Jeg sier at heldigvis er det bare de gamle som forlenger seg. Hittil har jeg ikke fått nye strekkmerker noen andre steder enn på magen, så det har nok en del å gjøre med at huden blir strukket også.

Du skriver at "overvektige menn også får dem". Det er ikke bare overvektige menn som får strekkmerker. Alle menn kan få strekkmerker, uansett størrelse. Min bror fikk de strekkmerkene han har på armene da han begynte å trene med vekter. Nå er ikke han det beste eksempelet for han er overvektig, men vi har et søskenbarn som aldri har vært tykk. Han har alltid vært tynn og veltrent. Han også har strekkmerker...

Jeg vet ikke om du ble noe klokere av dette jeg..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...