sillaa Skrevet 5. mai 2008 #1 Skrevet 5. mai 2008 Jeg har en datter på åtte uker. Og jeg ammer. Jeg har kjøpt meg manuell brystpumpe, slik at jeg kan pumpe meg og ta vare på litt melk. Og prøve henne litt med flaske for å se om hun tar det. Men så har det seg slik at når jeg pumper meg får jeg ikke ut noe melk, svært moderate mengder. Bruker lang tid på å få til en skvett. Blir derfor redd om jeg har for lite melk??? Eller kan det være at pumpen ikke får rett tak og får ut melka? Men føler jo at jenta er fornøyd...
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 5. mai 2008 #2 Skrevet 5. mai 2008 Jeg fikk ikke til å pumpe, men vesla fikk jo nok mat fra meg. Har du vært med henne på 6 ukers-kontroll? Var det grei vektøkning fra fødselen av?
sillaa Skrevet 5. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. mai 2008 vektkurven var fin. hun var 2920g da hun kom til, veide 3680 på 6ukers,
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2008 #4 Skrevet 5. mai 2008 For noen er det vanskelig å pumpe. Prøv å forestille deg hvordan datteren din suger mens du sitter og pumper. Det tar tid før melken kommer, du må få i gang utdrivningsrefleksen. Om du ikke får det til kan du be om å få Sytocinon spray på resept. Den hjelper til på utdrvningsrefleksen. Lykke til:-) NB:Ingen grunn til bekymring. Babyen får nok den maten hun skal ha. Hun vil dessuten alltid få ut mer melk enn du klarer å pumpe ut. Det går derfor heller ikke an å pumpe for å se hvor mye melk du har/hvor mye babyen får i seg.
sillaa Skrevet 5. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 5. mai 2008 takk for svar som fikk meg til å slappe mer av:)
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2008 #6 Skrevet 5. mai 2008 Du kan også prøve å få i gang utdrivingsrefleksen uten nesespray ved å stimulere brystvortene. For mer informasjon kan du se på ammehjelpen sine hjemmesider. Et lite tips når du ikke har sprayen
detbesteiverden Skrevet 5. mai 2008 #7 Skrevet 5. mai 2008 Jeg har også samme problemet. Har masse melk, men når jeg skal pumpe så kommer det nesten ingenting. Men nå har jeg begynt å pumpe rett etter at baby har spist for da er utdrivningsrefleksen fortsatt i gang. Det funker i alle fall for meg:-)
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2008 #8 Skrevet 5. mai 2008 Har du Avent pumpa? Husk at den hvite lille knappen skal settes inn nedenifra. Jeg gjorde feil første gang og satt den inn ovenfra, ihvertfall... :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå