Gå til innhold

Saueskinn og økt fare for krybbedød....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hmm... leste nettopp på nettsidene til landsforeningen for uventet barnedød at det kanskje kan gi økt fare for krybbedød å sove på lammeskinn. Det var nytt for meg... jeg trodde det var bare positive greier med det jeg. Jeg som har kjøpt inn både stort til å ha i senga og lite til å ha i vogna - ble plutselig litt i tvil...

Link til info på nettsiden til landsforeningen : http://www.lub.no/oslo/lub.nsf/id/0CD04FA53E99464EC1257367002FF6E6?OpenDocument

Hva tenker dere andre om dette? Skal dere bruke eller ikke bruke lammeskinn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg regner med at denne forbaskede foreningen tenker på langhårete skinnfeller. Årsaken til at det KAN gi økt fare for krybbedød er at dersom barnet ligger direkte på skinnet, med ansiktet ned, øker risikoen for at barnet kan kveles av den lange ulla.

Korthårete skinnfeller, eller langhårete som benyttes under laken, skal ikke gi noen økt risiko for krybbedød.

Jeg har et langhåret saueskinn som jeg skal bruke til nurket mitt. Om jeg kommer til å bruke det på sommeren vet jeg ikke, men det er ihvertfall sikkert at jeg kommer til å bruke det til vinteren.

Det du eventuelt kan gjøre, dersom du fortsatt er i tvil ift bruk av de skinnene du har, er å klippe dem korte dersom du har langhårete feller. Du kan også eventuelt bare legge et plegg/laken over fellen, slik at barnet ikke ligger direkte på fellen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...