Herkules Skrevet 4. mai 2008 #1 Skrevet 4. mai 2008 Jeg synst tiltider min fastlege ikke er helt stø på grviditet. Jeg har hørt andre si de har vært på kontroll hos en fødselslege. Er det noen mulighet for meg å gå til en lege med større erfaring rundt fødsel? det er et par ting som jeg skulle tatt opp. Kunne klart meg med et par kontroller og kunne betalt om det var det som skulle til Skal på ul 2 juni så jeg får kanskje litt mer oversikt da
sonnenschein Skrevet 5. mai 2008 #2 Skrevet 5. mai 2008 Gå til jordmor!!! Jeg hadde samme følelse med min fastlege, og nå tar jeg alle kontrollene hos jordmor. Er kjempefornøyd med det!
AO3 Skrevet 5. mai 2008 #3 Skrevet 5. mai 2008 Ifølge venninnen min har man faktisk rett på en konsultasjon hos gynekolog under graviditeten. Alt du trenger er en rekvisisjon fra fastlegen din. Jeg satser på jordmor istedet. Det er jo også mulig å gå til gynekolog privat. Om det finnes fødselsleger i privat praksis, vet jeg ikke. (hva er forskjellen på en gynekolog og en fødselslege? *rødme* vet ikke om det er samme sak...)
Endelig-mamma Skrevet 5. mai 2008 #4 Skrevet 5. mai 2008 jeg fikk en litt annen opplevelse hos jordmor da Nå skal det sies at jeg forguder fastlegen min, og at hun virkelig virkelig er interessert i å følge oss frem. Jeg har mest sansynligvis ikke muligheten til å få epidural og fortalte dette til jordmor, hvor hun fortalte at meditasjon og litt lett massasje fungerte like bra. I tillegg til at hun la frem et kosthold dradd rett ut av boka til fedon for oss. Vi hoppe i det store og hele høyt i stolene. Jeg skal gå de fleste kontrollene til fastlegen, og så skal jeg ha et par ganger til hos jordmor tenker jeg. Vi får se hvordan kemien er neste gang hos jordmor, om jeg velger å bytte til noen andre Og i morgen er det ny fotoshoot av tråkket 3D og alt
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 5. mai 2008 #5 Skrevet 5. mai 2008 jordmor vel;) hun er sannsynligvis ei som har født selv og har stor kunnskap innen graviditet og barn. en lege har mer generell kompetanse innen mange felt. graviditet er bare ett av dem. de kan ikke holde styr på alt;)
AO3 Skrevet 5. mai 2008 #6 Skrevet 5. mai 2008 Enig. En fastlege = en allmennlege. Det er helt umulig for dem å være spesialister på alle felt, det sier seg selv, og det ligger jo også i navnet. Det kan vi bare ikke kreve av dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå