Gjest Skrevet 4. mai 2008 #1 Skrevet 4. mai 2008 Jeg fikk mld fra moren til bf nettop, der sto det: hei,hører at du har tenkt å kjøpe ny vogn til lucas. det blir godt for gutten å få ei vogn som har bedre plass for han.regner selfølgelig med at gutten får med seg vognen når han skal være her og da.så jeg håper vi slipper å krangle om den nye vogna da. den må jo følge gutten. Jeg ble rasende, jeg er drit lei av at hun blander seg inn i alt. Det er ingen ny vogn, men en ny trille, jeg har forklart bf at når jeg kjøper ny trille kan han få låne den andre trilla jeg har og ha stående hos seg så har vi en hver. Likevel får jeg en slik mld, hvor moren tar som en selvfølge at jeg skal kjøpe VOGN.. men nei det er trille og hun tar som en selvfølge at den sindyre nye trilla skal være med, men nei bf kan få låne den andre jeg har mener jeg for om den nye skulle bli ødelagt tjener han ikke nok til å på noen måte få til å erstatte den. Så sa bf at ja da sender han ikke med bunaden til lucas for den har de kjøpt og jeg sa at det er helt greit om han ikke vil det men da kommer ikke jeg til å sende med noen som helst trille om vi skal gjøre det på den vanskelige måten. Ringte bf og prøvde å forklare dette og også forklare at når moren hans blander seg inn blir jeg provosert, dette må vi kunne ta mellom oss for jeg har ikke laget barn med moren hans jeg.. Ble en stor krangel såklart hvor han ikke skjønte min side av saken, jeg fortalte også at lucas er blitt veldig vanskelig etter samværet de presset igjennom og at det egentlig var litt for tidlig, da ble han helt hysterisk og jeg sa bli med på fvk og spør om de mener annenhver helg så tidlig er anbefalt.. nei han kom ikke til å dukke opp om jeg kalte inn til møte... osv osv osv Vel jeg kom ingen vei med å prøve å forklare noe som helst så jeg sa at jeg kommer ikke til å avslutte samværet deres om han tror det, men heretter får han være mann nok til å ta ting med meg istedet for å la moren gjøre det for det blir det krangling av, ellers får moren hans ringe moren min så kan de diskutere om det absolutt skal gå gjennom mødrene våre og som jeg sa det ville ikke vært noen trivelig samtale, for min mor som er spes ped er på ingen måte enig i at lucas burde ha det overnattingssamværet så tidlig... sukk.. er så frustrert når jeg skriver dette, vet det virker som filleting men det blir liksom dråpen i ett glass som allerede er så alt for fullt.. Hvordan hadde dere reagert på å få en slik melding av bf sin mor og hvordan hadde dere syntes det hadde vært med en slik innblanding? Hver gang jeg sier han ikke skal blande inn moren sier han at mamman blir lei seg og føler jeg ikke liker henne også begynner han å true og presse med at å gjøre seg vanskelig vil bare ødelegge for det og slå tilbake på deg osv.. akkurat som om "gjør du ikke som jeg sier skal jeg ta lucas fra deg", eller noe lignende føles det ut som.... er så sliten og lei, er det så rart at jeg ikke vil sende med en splitter ny dyr trille når jeg vet han ikke kan erstatte den om den blir ødelagt, og jeg tilbyr meg at han kan få låne den andre trilla jeg har som fungerer helt fint. (jeg kjøper ny trille fordi jeg vil ha en som er litt finere bare).. er det rart at jeg blir provosert når moren blander seg inn?? Eller er jeg bare helt på jordet???
Gjest Skrevet 4. mai 2008 #2 Skrevet 4. mai 2008 Jeg er helt enig med deg. Det er bare det jeg kan si.
3 blå Skrevet 5. mai 2008 #3 Skrevet 5. mai 2008 Slik som dette har vi også holdt på, faren til x-en ringte å kjefta og var ufin med min far. Det er på grensen til det latterlige...vi er over 25 år og våre foreldre er helt hysteriske. Her skylder jeg ikke kun på x-svigers, men også mine har vært en smule sprø. Uansett, det jeg har lært er at det nytter ikke å krangle om småting, og dette kjære deg er egentlig bare bagateller. For det er vel egentlig ikke noe problem for deg å sende den vogna med, men da ville jeg foreslått at dere kjøpte den sammen. Vi har krangla, vi har skjelt hverandre ut og vi har vært så sinte at tårene har spruta, men etter snart to år har denne oppførselen vår slutta heldigvis. Jeg har skjønt nå at jeg har brukt mye energi på slike tulleting, ting som jeg egentlig burde ha sagt ja til med en gang. Istedenfor har jeg brukt tid og krefter på å argumentere på grunn av at jeg ikke ville tape... Jeg sier ikke at du er helt på jordet, men jeg tror du på sikt vil vinne på å være den fornuftige part. Det er mye som er irriterende, det er mange kameler å svelge, men han vil nok bli voksen en gang han også
SuperJessie <3 Skrevet 5. mai 2008 #4 Skrevet 5. mai 2008 Jeg har en sånn en til ekssvigermor jeg også. Jeg tror jeg hadde tilbudt han(dem?) den gamle vogna (trillen?) og sagt at det er det - den kan stå her eller ingenting.. Teutonia s3'en til Johanna står nå hos dem...men jeg fikk babydaddy til å betale halvparten av den nye vogna da..og jeg måtte ikke engang sloss for å få det gjennom! Jeg er fortsatt sjokkert! Men mine ekssvigerforeldre krangler ikke mer med meg. Dvs, pappaen til Johanna er i militæret og jeg sier at 'besteforeldre har egentlig ikke samværsrett/foreldreansvar, husk det (med en en særdeles søt stemme) så jeg legger ned veto!'. Kanskje jeg er en bitch, men det er JEG og babydaddy som bestemmer over Johanna, og de har ikke noen ting de skulle sagt sånn egentlig. De har altså Johanna annenhver helg.. Hm. Nå sporet det kasnkje litt av. Men jeg hadde sagt at de har valget mellom å bruke den gamle trillen eller kjøpe seg sin egen! Og at hun burde passe sine egne saker!
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 5. mai 2008 #5 Skrevet 5. mai 2008 jeg hadde nok plitt pissirritert selv..jeg blir veldig raskt provosert av ting som dette! og hadde av rent prinsipp gitt den gamle vogna med!!!!
Gjest Skrevet 5. mai 2008 #6 Skrevet 5. mai 2008 Jeg vet det kan virke som en bagatell, men jeg foretrekker å sende med den trilla jeg er minst redd for, jeg synes ikke det burde være så vanskelig å forstå for han. Han vil ikke legge i noen halvpart og jeg vet trilla jeg skal kjøpe blir enormt dyr så jeg har ikke noe som helst lyst å sende den med og dessuten har han helt klart å ødelegge gleden min ved å skulle kjøpe den.. nesten så jeg ikke har lyst å kjøpe noen ny trille..
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 5. mai 2008 #7 Skrevet 5. mai 2008 Syns en bunad og ei vogne er 2 heeelt forskjellige ting og jeg da, men...det var ikke saken... vi har 2 vogner..bf får låne gammelvogna å jeg har nyvogna..har jo kjøpt og betalt begge selv, men han bare tenker ikke over det at jeg har stooore utgifter på snuppa og han 1400pr mnd...Bor hjemme gjør han også... Hadde ikke sendt med nyvogna, men hadde nok sendt med den gamle..man må bare være bedre enn den kranglende parten..man må ikke synke så lavt som bf i ditt tilfelle..
Gjest Skrevet 5. mai 2008 #8 Skrevet 5. mai 2008 den gamle skal de få ha stående dær men det var ikke bra nok for dem det tydeligvis.. jeg er vanskelig og fæl jeg var svaret jeg fikk når jeg tilbudde han det.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2008 #9 Skrevet 5. mai 2008 Jeg forstår godt at du blir sint for at mor hans blander seg. For som du selv sier, det er jo ikke hun du har barn med.... Utover det synes jeg du lager litt større problem enn det egentlig er....? Ikke for å virke kjip nå altså, men i den store sammenhengen, når dere skal sammarbeide i 18 år fremover, er det så forbanna viktig at ikke far triller den nye vogna? Dette er jo filleproblemer.... Og hva er egentlig oddsen for at han ødelegger den? Det skal ganske mye til å ødelegge en vogn altså. Jeg kan ikke fatte og begripe jeg at det blir noen sak ut av sånne filleting.... Og egentlig skjønner jeg godt at far slår seg vrang rundt en bunad, når du er så opptatt av at du er den eneste som klarer trille en vogn uten at den brekker..... Det er sånn det er å ha unger.. Det blir hull i klær, sko slites ut, vogner punkterer og det blir ketchup-flekk på skjorta.... Tenk litt over det, hvis dere skal nebbe om triller, bunader og diversi i ATTEN år kommer dere til å fly på veggen begge to.. Dette er luksusproblemer! Men hu mor hans kan du be holde seg unna, hu har nada med saken å gjøre!
noLadyjustME Skrevet 5. mai 2008 #10 Skrevet 5. mai 2008 At han får moren til å ringe hadde i utgangspunktet fått meg i vranglås!Det er jo søren ta ikke hennes barn, det får være mellom deg og barnefaren. Jeg syns at du er kjempe snill som lar han låne den "gamle" vogna, og mener du absolutt ikke skal sende med noen ny trille.Han betaler ikke bidrag en gang, ikke sant? Da kan han og -moren- gå ut å handle inn d de trenger av utstyr å ha hos seg, for som sagt er dette et livslangt forhold, og du skal etter min mening ikke måtte sende med slike ting. Hvis bf får deg til å føle deg truet på noe som helst vis, må du bare huske at det er faktisk du som bestemmer og avgjør hva som er best for barnet!Og den mora bør bare holde seg for god til å blande seg..det viser bare hvor umoden hennes sønn, barnefaren er.. Her i gården har bf skaffet utstyr selv..jeg sender ikke med noen ting når han har samvær..Skjønner ikke hvorfor jeg skulle det heller, har jo jobbet hardt for å skaffe det vi har,så kan han også gjøre det samme.
Gjest Skrevet 5. mai 2008 #11 Skrevet 5. mai 2008 nei det er kanskje vanskelig å forstå, men nå har det seg slik at jeg har to triller når jeg kjøper ny og når jeg tilbyr han å få ha den andre og det ikke er bra nok kan han ha det så godt, bunaden kan han tørke seg i ræva med for all i care, det er en drittbunad til ett par lapper kjøpt på obs som jeg bryr meg fint lite om. Saken er at jeg alltid har hatt dårlig råd og alltid har vernet om de tingene jeg har tatt meg råd til å kjøpe og jeg vet han er uvøren som bare det så nei trilla sender jeg ikke med.. det holder at jeg pleier å sende med klær, leker,mme,babycall,flasker og mere... jeg føler slettes ikke at jeg er vanskelig...
Gjest Skrevet 5. mai 2008 #12 Skrevet 5. mai 2008 Nei han har aldri betalt bidrag, han tjener ikke nok til å holde liv i seg selv engang, derfor bor han hjemme hos mora som syr puter under armene på han og nærmest tørker han i ræva:P som svart til anonym er det mye jeg sender med fra før av.. men jeg om mamma har funnet ut at vi skal spleise på en brukt trille som bf kan få låne og ha hos seg siden den andre ikke er bra nok for han.. og da får han søren meg holde kjeft i framtiden for strikket er rimelig tøyd nå. han ville ikke legge i penger i noen trille heller, ikke kjøpe en billig brukt en og den jeg har var ikke bra nok, ble antydet at den var " for liten" noe den ikke er på noen måte da jeg nettop arvet den brukt etter en tre år gammel gutt. mora hans ser ikke at hun ødelegger muligheten for ett godt forhold mellom oss, vi fungerer fint og krangler sjelden.. helt til moren blander seg inn, da er det så busta fyker når krangelen er i gang. ja ikkesant, jeg føler jeg har vært alt for grei, han aner ikke hvor grei jeg faktisk har vært.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2008 #13 Skrevet 5. mai 2008 Hvis gutten har en vogn han ikke kan sove i hos far, så får dere ta utgangspunkt i det og finne en løsning som er bra for BARNET- isteden for å krangle om flisespikkeri, detaljer og hva som muligens kan gå i stykker..! Moren hans ville jeg ikke brydd meg om, men ikke la det gå ut over ham at hun på eget initiativ prøver å løse problemet.
Gjest Skrevet 5. mai 2008 #14 Skrevet 5. mai 2008 Trilla han har hos far er samme som jeg bruker ellers (har ikke kjøpt den nye trilla engang og begynner å tvile på at jeg kjøper den å når han har klart å ødelegge gleden over den), den fungerer til å sove i her hjemme og jeg tror ikke vognen kan å krympe seg selv magisk på pur faen når jeg sender den dit så. Løsningen som hadde vært bra for barnet er at han har den ene trilla og jeg den andre så lever vi lykkelig alle våre dager med hver vår trille...for å si det på den måten det er stort sett hun som ER problemet, jeg har kun varslet han gang på gang at han må si fra til moren at hun må la oss ordne opp mellom oss, hvis ikke får hun ringe moren min istedet så får de ørnene rive istykker hevrandre istedet for at moren hans klarer å skape ufred mellom oss.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2008 #15 Skrevet 6. mai 2008 Utrolig barnslig måte bf og moren oppfører seg på! Jeg forstår godt at du er frustrert. Jeg hadde ikke hatt problemer med å sende med trillen, og hadde sett det som en selvfølge. Jeg sender med den dyre nye vognen når snuppa er hos pappaen sin. (Men det er meg, og mener ikke det er galt av deg å ikke sende den.)
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2008 #16 Skrevet 6. mai 2008 En ting til... Jeg synes det er utrolig absurd at de er så opptatt av den vogna. Den dere har i dag er vel også i orden? Hadde aldri brydd meg om det selv, hvis jeg var samværsforelder. Moren hans kan vel kjøpe ny vogn hvis det er så utrolig viktig?!
Gjest Skrevet 6. mai 2008 #17 Skrevet 6. mai 2008 Ja den vi har i dag er helt i orden, jeg kjøper ny kun for at jeg vil ha en som er litt finere som lucas skal få i bursdagsgave på ettårsdagen sin .. min egen lille barnslige glede kan man kalle det siden han slettes ikke trenger ny egentlig..
annethe Skrevet 8. mai 2008 #18 Skrevet 8. mai 2008 Det høres ut som min "svigermor" og bf! Alt skal gå etter de hele tiden. Hvis jeg sier til bf at jeg har lyst at vi kan slutte å krangle og prøve å være venner for mini's skyld så er det JEG som må slutte å lage krangler. Dvs at jeg kal si ja til alt han vil. Hvis jeg sier nei til annenhver helg fra nå er det jeg som vil krangle. (gutten er 7 uker) Igår var vi på besøk hos "svigers" og mini ble litt sutrete etter en lang dag. Farmor prøvde å trøste, men gav til slutt opp. Sendte han videre til meg og sa "mamma er best" Lo litt inni meg, med tanke på alt hun har sagt og gjort, og kommer til å gjøre... Skjønner ikke at voksne damer kan blande seg så mye! De burde la sønnene bevise at de er voksne nok til å ta ansvar for sine egne barn, og det gjør de ikke ved å blande seg! De må rett og slett ha lite å gjøre om dagene. Og hvorfor skal ikke vi få si noe når de prøver å overkjøre oss? Da er jeg heller litt "vanskelig og kranglete" når de kommer med idiotiske krav! (dagens utblåsning, kunne sikkert skrevet myyyyye mer!) Uansett, jeg skjønner at du reagerer som du gjør!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå