Gå til innhold

Vi har blitt meldt til barnvernet:-((((!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

samme som barn 1-2år

Vi er sjokkert, vi har tidligere gått til familieterapi fordi forholdet vårt var dårlig en periode, er blitt mye bedre nå:-)

Barnet vårt på 1år har det veldig bra, er bare at jeg og pappaen kranglet veldig mye før..så derfor ville vi ha hjelp og tok kontakt med rådgiving.

MEN det har seg slik at en gang så klappet jeg til han, så tok han meg i armen..dette mens barnet vårt så på.

Det har aldri sjedd igjen, men bare p.g.a denne ene episoden så sa de i familierådgivingnen at de ville melde oss til barnevernet p.g.a VOLD i familien!?

Dette er helt sykt, 1 gang sjedde det..og nå tror de vi lever med vold??

Vi skal på møte med barnevernet snart, vi gruer oss egentlig ikke..har jo vitner og familie på at vi er ganske så normale og bruker absolutt ikke vold til daglig!

Hvor er taushetsplikten??? Er det slik at når man går til fam.rådgiving så kan de plutselig melde oss til barnevernet?? Vi angrer slik på at vi sa det..men tenk at vi skal bli dømt for at vi faktisk var ærlige og sa det.

Vi føler oss sviktet og som noen dårlige foreldre.

Dette er uvirkelig...vi hos barnevernet liksom, det blir så feil!!

Nei, jeg er så lei meg...:-(

Er det noen andre som har blitt meldt til barnevernet uten at det faktisk var nødvendig?!

Anonym

Videoannonse
Annonse
Gjest -<<-
Skrevet

De fleste offentlige etater har meldeplikt til barnevernet om forhold de tror kan være til skade for en selv eller andre. Og det er ikke normalt å slå hverandre i et forhold, selv om det er en engangsforeteelse.

Men dersom dette er alt og det er i orden nå, så vil det neppe skje noe annet enn at dere har et møte med barnevernet.

Skrevet

Vent å se til dere har hatt møtet. Barnevernsfolka er jo interessert i å høre deres versjon av dette.

Det går noen skremsel-tråder om barnevernet her inne, men husk at de som jobber i barnevernet er mennesker. Du kan snakke med dem, samarbeide med dem etc...

Men ellers så er jo det bra at offentlige etater har meldeplikt. Tenk når de ser graverende ting og tenk da om de ikke hadde meldt dette videre? Sier ikke at dette gjelder dere, altså... :o)

Skrevet

Når det er over med barnevernet syns jeg du ska gå videre med saken. Hvis det er kun den episoden med "vold" så er det ingen grunn til å melde. Hvordan ska man ellers føle seg trygg i terapi, hvis de melder det man forteller?

Jeg er for å beskytte barn i første rekke men alle foreldrer kan feile og alle krangler mer eller mindre. De som krangler mye og ikke tar tak i det er jo det verste.Nei, meld familiekontoret syns jeg!

Skrevet

Om det kun ble med denne ene episoden så tror jeg nok ikke det skjer noe særlig videre.

Jeg har jobbet med barn som kommer fra hjem der foreldrene banker hverandre, truer hverandre med våpen og skader hverandre og i noen tilfeller også barna. Likevel tar det der mange år med veiing for og i mot om bv skal gjøre noe med det.

En engangs krangel som endte med å holde litt hardt i hverandre tror jeg ikke det er noe å slå opp i pressen for akkurat.

Men.. et tips jeg tror dere nok har tenkt ut selv allerede er jo at når det oppstår et krangletema bør dere bare la det ligge til barna er i seng og ta det opp da. Da har dere ofte fått roet dere også.

Fortsett på den gode veien dere er nå.

Syntes det er bra dere har tatt tak i problemene deres og gjør noe med det. Og ikke minst at dere er åpne og ærlige.

Skrevet

Hva mente du med at du var "anonym"?

Om det var nødvendig å melde dere er vel opp til barnevernet å bedømme.

Skrevet

De er nok pliktige til aa melde fra dessverre, men utover det sal dere ikke bekymre dere.

Barnevernet blir koblet inn for aa avgjoere at det er kun et engangstilfelle og det kommer nok ikke til aa faa mer konsekvenser enn dette ene moetet.

Skjoenner det foeles uvirkelig, men det er nok fler enn vi aner som har vaert paa disse engangsmoetene hos barneavernet.

Skrevet

Dere er vel ikke sammen med familie og venner døgnet rundt?

Håper at det ikke er noe i dette, og at det løser seg. Om det ikke er noe å ta tak i, så har dere nok ikke noe å være redd for heller.

Uansett så er det klart at de må melde fra. Bedre da å finne ut at det ikke er noe, enn at man finner det ut etter 20 år at det faktisk var noe som var veldig gal.t

Skrevet

Jeg synes det er bra å høre at de faktisk tar ting seriøst og melder det videre, heller en gang for mye enn en gang for lite. Det går nok bra for dere skal du se, se på det som en ekstra rådgivningstime, de som dere, har barnets beste å tenke på!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...