Anonym bruker Skrevet 4. mai 2008 #1 Skrevet 4. mai 2008 Vi er sjokkert, vi har tidligere gått til familieterapi fordi forholdet vårt var dårlig en periode, er blitt mye bedre nå:-) Barnet vårt på 1år har det veldig bra, er bare at jeg og pappaen kranglet veldig mye før..så derfor ville vi ha hjelp og tok kontakt med rådgiving. MEN det har seg slik at en gang så klappet jeg til han, så tok han meg i armen..dette mens barnet vårt så på. Det har aldri sjedd igjen, men bare p.g.a denne ene episoden så sa de i familierådgivingnen at de ville melde oss til barnevernet p.g.a VOLD i familien!? Dette er helt sykt, 1 gang sjedde det..og nå tror de vi lever med vold?? Vi skal på møte med barnevernet snart, vi gruer oss egentlig ikke..har jo vitner og familie på at vi er ganske så normale og bruker absolutt ikke vold til daglig! Hvor er taushetsplikten??? Er det slik at når man går til fam.rådgiving så kan de plutselig melde oss til barnevernet?? Vi angrer slik på at vi sa det..men tenk at vi skal bli dømt for at vi faktisk var ærlige og sa det. Vi føler oss sviktet og som noen dårlige foreldre. Dette er uvirkelig...vi hos barnevernet liksom, det blir så feil!! Nei, jeg er så lei meg...:-( Er det noen andre som har blitt meldt til barnevernet uten at det faktisk var nødvendig?!
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2008 #3 Skrevet 4. mai 2008 Det trenger ikke være familiekontoret. Tror ikke du skal henge deg opp i om hvem som har meldt deg. Det som evt skjer er at de ringer fra barnevernskontoret for å avtale et møte, og da er det bare å møte de som de dere er. De er uansett bare ute etter å se på evt samspill i familie etc. Det er ikke slik at barnevernet er ute etter å ta fra foreldre barna, det er faktisk det siste de gjør. Før det, setter de heller inn evt tiltak som måtte være til hjelp. Tror du skal ta dette helt med ro. Ta samtale med de, så løser dette her seg.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2008 #4 Skrevet 4. mai 2008 Ja vi har blitt meldt på et helt idiotisk grunnlag til bv. Men saken ble henlagt der og da, da vi var til møte med de. Og de som meldte oss, kan råtne i helvete . Man dolker bare ikke folk i ryggen på den måten, når man kaller seg "venn". Og dette som du forteller er helt hårreisende. Familie barnevernet hadde jammen fått litt å gjøre , om de skulle melde alle som har klappet til hverandre en gang i sinne. Om det er som du sier her, så har du ikke noe å bekymre deg over hos bv, de fleste er oppegående mennesker.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2008 #5 Skrevet 4. mai 2008 HI her Jo, det er familiekontoret. vi fortalte om den hendelesen den gangen, og de sa de kom til og sende brev til barnvernet..sånn helt plutselig. så vi visste at vi kom til og høre fra barnevernet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå