solsun Skrevet 4. mai 2008 #1 Skrevet 4. mai 2008 Lurer bare på når dere andre begynte med noe annet enn melk til de små. Har en gutt som nå er tre måneder, og som har begynt å våkne mye tidligere på natten nå enn før. Tidligere sov han til ca halv fem, men nå våkner han gjerne klokka to og er sulten. Så det er nok ikke så lenge før det havner noe annet enn bare melk nede i magen hans...
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2008 #2 Skrevet 4. mai 2008 ved 4mnd alder, det er ikke anbefalt å starte tidligere enn det.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2008 #3 Skrevet 4. mai 2008 de sier jo: begynn heller med fast føde enn mer melk.. jeg begynnte med velling når hun var 3,5 mnd. nå er hun snart 6 mnd.. får 2 porsj. med grøt + middag og frukt=)
FerdigFødaForAlltid Skrevet 4. mai 2008 #4 Skrevet 4. mai 2008 Vi begynte ved 3 mnd med alle våre tre! Har ikke hatt noen problemer med det!
Gjest Skrevet 4. mai 2008 #5 Skrevet 4. mai 2008 Lille var 4 mnd, men det var ikke pga nattesøvnen at han begynte, men fordi han fikk mme og det skal de ikke ha mer enn 1 ltr av i døgnet og han nærmet seg literen ved 4 mnd. Min fikk mat hver 3. time (ca) da han var så liten. Nattavvenningen stod han for selv da han var drøye 7 mnd. Barn på 3 mnd skal ha mat flere ganger iløpet av natta, det er ikke noe uvanlig med det, så jeg synes ikke det er grunn nok til å starte introduksjonen av fast føde tidligere enn anbefalt. Det er en grunn til at de sier 4 mnd, og det er at tarmene deres trenger den tiden på å utvikles nok til å håndtere fast føde. Gi lillingen din mat på natta du, og prøv å godta at det er et av de mindre festlige aspektene ved å ha baby ;-) Lykke til!
Gjest Skrevet 4. mai 2008 #6 Skrevet 4. mai 2008 Hæ, hvor har du hørt det? Det er da klart at de trenger mer melk etterhvert som de vokser. Hvorfor tror du man har økedøgn?? Jo, fordi barnet trenger mer mat. Nå er det faktisk anbefalt å fullamme til 6 mnd, og det er vel nokså innlysende at et barn på 6 mnd trenger mer melk enn en på 6 uker ... Så jo, frem til de er 6 mnd skal de faktisk ha MER MELK, ellers hadde jo fullamming vært umulig. (Når det gjelder mme-barn skal de også ha stadig mer melk opp til en anbefalt maks-dose på 1 ltr mme pr døgn.)
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2008 #7 Skrevet 4. mai 2008 hvor har du dette fra? Er nysgjerrig altså, for jeg trodde det var best for de små å få mest mulig morsmelk?
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2008 #8 Skrevet 4. mai 2008 Tidligst 4 mnd (pga tarmene). Samme skjedde her. Når hun passerte 3 mnd økte matlysta voldsomt, så den mnd her har vært et h******. Amming og atter amming. Har måttet supplere med mme også. Men nå er hun 4 mnd om en uke.. Skal til hs imorra..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå