Madamina Skrevet 4. mai 2008 #1 Skrevet 4. mai 2008 Får barn nr 2 i oktober. Har gutt sm fyller 2 snt fra før. Vurderer om vi bør ha tvilling/søskenvogn. Gutten begynner i barnehagen i august, men jeg regner med jeg må levere ham iblant. Sikkert lurt å kunne ta med begge på tur.
Glad_mor_85 Skrevet 4. mai 2008 #2 Skrevet 4. mai 2008 har termin til oktober selv, og da har jeg en sønn på 3 år og 3 mnd, men føler at jeg kanskje bør investere i en brukt søskenvogn, for han blir fort sliten i bena og nå det blir vinter er det også godt å kunne sitte i vognpose, Siden din sønn er 2 hadde jeg nok kjøpt det. men kommer kanskje ann på hva han liker. Men prøver selv å se etter en billig en, kjekt å ha uansett. lykke til :0)
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 4. mai 2008 #3 Skrevet 4. mai 2008 Hvis det ikke blir så mye storebror er med så kan du vel kjøpe et ståbrett istede?
E n d e l i g Skrevet 4. mai 2008 #4 Skrevet 4. mai 2008 Vi hadde søskenvogn, med to år mellom våre. Den ble aldri brukt. Solgte den til min venninne, som hadde to år mellom sine. Hun brukte den heller ikke. Har du langt å gå til og fra barnehage, og du ser for deg at du skal gå hver gang, kan det sikkert være lurt, men hvis du tror du vanligvis ville kjøre bil likevel - hadde jeg droppet det.
m*78 Skrevet 5. mai 2008 #5 Skrevet 5. mai 2008 Hei. Jeg har 1 år og 8 mnd. mellom nr. 1 og 2. Jeg kjøpte en brukt søskenvogn, å har brukt den masse. Syns nesten man må ha det hvis man skal komme seg litt lenger avgåre. Her vi bor er det også mye vind om vinteren, da var det godt å kunne pakke den eldste også ned i en lun vogn, hvis vi f.eks. skulle på butikken. Men er jo en vurderingsak, hvor mye og langt man vil avgåre da. Har en vogn fra før av som ikke var mulig å feste ståbrett på. Hvis jeg hadde hatt ståbrett kan det nok være at søskenvogna hadde blitt mindre brukt. Kan jo også tenke på om den største sover på dagen. Hvis han gjør det, kan det jo være godt med vogn, så kan man trille en tur, å begge barna sover samtidig :-)
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 5. mai 2008 #6 Skrevet 5. mai 2008 Jeg spør meg selv det samme hele tiden, men nå har jeg altså solgt vogna fra førstemann som blir akkurat to år når neste kommer i august. Så jeg føler jeg må kjøpe søskenvogn. Grunnen min er at eldste skal være hjemme sammen med oss i permisjonstiden (har ikke gått i bhg før heller), vi bor på et sted med mye bakker/trafikk og jeg tør ikke ha henne løs ved siden av vogna med baby i, jeg er mye alene fordi samboer jobber og er borte hele dagen/kvelden (langpendler), og jeg ser ikke helt for meg at søskenbrett hadde fungert i snøen/regnet/vinden. Tenker at når jeg skal på kjøpesenter/butikken så skal jeg bruke elastisk bæresjal på den minste mens den største sitter i handlekurv e.l. Skal vi være lenge borte vet jeg at både liten og stor har det best i en vogn for å hvile rygg/små trøtte ben. Hvis den har gjort nytten sin gjennom vinteren er jeg fornøyd, og selger den videre. Da er planen å kjøpe en solid og sprek sportsvogn til den minste og evt. gå over til søskenbrett på sommeren igjen til neste år. Jeg skal ikke bruke masse tusenvis av kroner på vogn og har falt for Carena Double Swing som koster 4600 kr i Norge og 3800 kr i Sverige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå