Anonym bruker Skrevet 4. mai 2008 #1 Skrevet 4. mai 2008 Har en gutt på 4 1/2 mnd som sliter veldig med å sovne for natta. Han sover i egen seng på rommet vårt, og sover 12-13 timer i strekk. Men vi sliter veldig med å få han til å sove, har faste rutiner og leggetid. Er sikker på at han er mett osv, men med en gang vi legger han ned hylskriker han. Og det gjør han hver kveld i alt fra 5 min til tre kvarter!! Spiller ingen rolle om vi sitter ved sidna han eller går ut av rommet. Noen gode råd? Eller noen andre i samme situasjon som kan trøste meg med at det blir bedre??
kosestund Skrevet 4. mai 2008 #2 Skrevet 4. mai 2008 Les boka The no cry sleep solution, av Elisabeth Pantley. Hun sier blant annet at hvis man ammer i søvn så skal man dra han av puppen når han har blitt søvnig og suger sjeldnere. Sovner han ikke så kobler du han på puppen igjen og gjentar helt til han ikke orker mer og sovner av seg selv. Viktig at han er søvnig når du fjerner puppen. Etterhvert vil han sovne av seg selv etter kortere tid enn tidligere.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2008 #3 Skrevet 4. mai 2008 sånn var det her og, det gikk seg til etterhvert. Vi la han ned hver kveld og gikk ut av rommet, lot han skrike litt før vi gikk inn igjen, løftet opp og koste, sang sanger til han ble rolig og la tilbake i sengen. Har ikke brukt ferber metoden eller tilsvarende, men heller ikke sittet inne hos barnet hele tiden. Ved at vi tok opp barnet hjalp vi det med å finne roen. Var viktig å ha et mørkt rom, og ikke ta barnet ut av rommet når det skriker. barnet er 7mnd nå, har slike dager fremdeles men de er færre enn tidligere - som regel finner han søvnen selv
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2008 #4 Skrevet 5. mai 2008 Prøv ¨å ro han ned i senga hans. Stikk hele overkroppen din i senga hans hvis det er det som trengs.. Synest du først skal gjøre han trygg i senga si før du tar det steget med å la han sovne uten dere i rommet.. Synest ikke han skal ligge alene og skrike seg til søvne enda.. Litt liten synest jeg.,men det er ditt valg da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå