Gå til innhold

Hva synes du om at et blindt par venter barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet om et tilfelle..

Er interessert i hva folk tenker om det..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har vel skjedd før det! Blinde folk finner alltid ut hvordan de skal gjøre alt mulig, de også.

Skrevet

Ser ikke noe problem i det. Hva mener du at folk skal svare? Jeg ser ikke på blindheten som noen grunn til at de ikke skal være like flinke som andre.

Skrevet

Må du ha andres synspunkter for å finne ut hva du selv skal mene om saken?

Skrevet

Så koselig da.

Di ønsker vel like mye barn di som di som ser ønsker seg barn.

Er flere blinde som har fått barn før. Å di har da klart deg.

Skrevet

Tror ikke jeg er noen bedre mamma, enn en blind mamma...

De er da mennesker de og, kanskje litt større/andre utfordringer, men ser ikke noe galt i det fordi om!

Finnes ikke ett menneske på jorden som er perfekt, det at de er blinde er kanskje en mer synelig mangell enn de manglene jeg og du har=)

Skrevet

Foreldrene til en venninne av meg er blinde. Og de fiksa det som bare det, de! De er verdens søteste! :) De fant ut av det, og har oppdratt to nydelige jenter.

Jeg har selv en storebror som er døv. Han er gift med en døv kvinne, og de har to søte, små barn sammen. Folk tenker vel litt "hvordan skal dette gå?", men man får til det man vil få til. Klart, et lite hinder her og der er det vel - men det er det vel i bunn og grunn for oss alle?

Det er vel en litt mer utfordring for de blinde. Men så vidt jeg vet, så fikk foreldrene til venninnen min mye støtte. Men de klarte det praktiske selv.. Skiftet bleier og vasket, laget mat og vasket tåteflasker :)

Skrevet

Ikke noe problem med det, har en blind stebror som har barn sammen med ei som sitter i rullestol og de er ikke dårligere eller bedre enn andre foreldre. De har en utrolig sjarmerende liten gutt som har det helt fint. Barenevernet har bare hatt god ord å si og de har fått ros for måten de har oppdratt gutten.

Skrevet

HI

I starten syntes jeg det var vanskelig å ta stilling til det, var usikker på hva jeg skulle si/mene om det, da jeg ønsker å opptre mest mulig ærlig. Tenkte da på utfordringer de vil møte i hverdagen.

Har gått og tenkt på det en stund, og har nå mitt eget synspunkt. Jeg stilller meg positiv til det. Jeg anser ikke dem for å bli dårligere foreldre av den grunn.

Grunnen til at jeg la ut dette er fordi jeg var interessert i folks generelle tanker omkring det. Jeg vet at de har møtt noe skepsis når de har fortalt folk om det.

Jeg ønsker å opptre støttende ovenfor dem i dette

Skrevet

tenker overhodet ikke noen ting annet enn at det blir koselig for de med barn, på lik linje med seende par som venter barn,,,

Gjest fløyelsgrøt&smørøyet*2pp*
Skrevet

Venninnen min har blinde foreldre. Er veldig interessant. Ingen av barna er blinde. :-)

Skrevet

hvordan skjekker dem om et barn er blind? eller hvordan ser dem at barnet er blind ?

Lurer veldig nå..

Skrevet

Jeg synes de er modige som får et barn, det er vanskelig og hardt nok for oss som har synet i behold. Tenker selv at det må være rart å ikke kunne se barnet sitt, første smilet, ting de lager i barnehagen etc. Men de har helt sikkert tenkt nøye gjennom dette på forhånd, så det går helt sikkert veldig bra :)

Skrevet

går vel bra det. Regner med de er like gode foreldre som de som ikke er blinde.

Skrevet

Er vel flott for dem, de blir vel ikke dårlige foreldre bare fordi de er blinde.

Er vel også normalt at de får litt oppfølging og hjelp da sånn til ting er i rutiner. (noe en del foreldre uten handikap skulle kunne trengt også.)

Skrevet

Hva syns du om at dumme folk får barn?

Pedofile?

Kriminelle?

Stygge?

Tjukke?

Homofile?

Ekle?

Kranglete?

Kvisete?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...