Gå til innhold

Bruke madrassen etter storebror?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville dere brukt madrassen etter storebror eller er det noen grunner til å ikke gjøre det?? Madrassen hører til sprinkelsengen. Har jo vært noen uhell - vaskbart trekk, men ikke selve madrassinnmaten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja jeg kjøpte ny, til tross for null uhell.

Kan lese mer på www.lub.no

Skrevet

Vi skal bruke samme madrass til den nye babyen som vi brukte til lillegutt. Han har aldri hatt uhell og har hele tiden ligget på skinn.

Og den har tykt trekk som kan vaskes på 60 grader

Skrevet

Jeg ville ikke brydd meg om det. Spørs jo hvor gammel madrassen er da. Mer enn 10 år så ville jeg nok bytta.

Men jeg ville heller kjøpt en overmadrass til å legge over. Det er uansett super praktisk når uhellet er ute. Lettere å rengjøre en overmadrass enn en hel madrass......

Vi har hvertfall brukt vår madrass til de to første og bruker den nå igjen. Men jeg har en ull-overmadrass som har tatt unna uhellene som har vært!

Skrevet

Enig! Noe oppskrudd tull, mener jeg. "alt" kan jo bli farlig om man forsker nok. Vi bruker samme. Kjøpte ny til minstejenta for to år siden.

Skrevet

Mener å ha lest på nettsidene til foreningen for plutselig spedbarnsdød at brukt madrass fra søsken kan gi 3 ganger økt risiko for krybbedød, og madrass fra uten om familien kan øke risikoen med 8 ganger.

Jeg har iallefall, for sikkerhetsskyld, kjøpt ny madrass til både seng, vugge og vogn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...