Gå til innhold

Morstilerstating til nyfødt..hvor mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har veldig lite melk,har en gutt som er 4 dager.Hadde lite melk til nr 1 og.Han ligger til brystet alt fra en 30min til 1time,men blir ikke mett.Han får 40ml etter på?for lite eller hva?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husker ikke hvordan dette var , men ring helsesøster i morgen da får du rett svar ;-)

Skrevet

står det ikke på pakken.. viss ikke så kan du lage ca 90 ml mme. (mors melk erstatning) så når han er mett, så suger han ikke mer..

Gratulere så mye som mamma :) å lykke til videre. er en fantastisk tid :)

Skrevet

Ikke gi opp ammingen! Det er normalt at melka ikke har kommet ordentlig enda når de er så små. Bare legg til heeele tiden. Vet det er slitsomt,men det blir verdt det! Forresten står det på NAN pakkene hvor mye de skal ha. Jeg måtte gi opp amminga,men når jeg ga både mme og amma samtidig var det først pupp så 50 ml..

Skrevet

Etter bare 4 dager har nok ikke produksjonen kommet så godt igang. hos meg tok det over en uke første gangen, og 5-6 dager denne gangen. Selv om du hadde lite sist, trenger ikke det bety at du får lite nå også. Gi han heller oftere pupp, og spe på med litt mme om han fortsatt ikke er fornøyd nå i kveld.

Mitt tips er å kontakte enten ammehjelpen eller helsestasjoen i morgen for å høre hva du bør gjøre. Vel å merke om du ønsker å amme da.

Skrevet

Det kan ta opptil 8-10 dager før produksjonen kommer ordentelig i gang! IKKE gi opp.... Legg til barnet så ofte det viser interesse og din melk vil øke.... dette regulerer barnet! Så ikke gi opp hvis du vil amme, hvis du ikke vil hadde jeg laget 80 ml ca og sett om barnet blir fornøyd med det. De slutter å suge når de er mette!

Skrevet

jeg følte min lå til puppen konstant de første 3 ukene. når hs sa at et vanlig måltid varer mellom ti minutter av en halvtime måtte jeg le. Trodde jeg hadde for lite melk og, men 6 mnd senere ammer jeg fortsatt og fullammet til han var 5 mnd.=)

Så kan være stort sugebehov eller lignende og :)

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Med snulla hadde jeg ikke en gang fått melk på dag 4! Og både hun og vesla spiste dritsakte, så vanlig at det gikk 1 time til amming. Hvis du greier å amme liggende så kan du jo kanskje ligge i sofaen og slappe av mens du ammer. Så er det helt greit med litt mme for at babyen får nok mat...han drikker det han behøver.

Gratulerer med den lille!:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...