Lektor Doppler med tillegg Skrevet 4. mai 2008 #1 Skrevet 4. mai 2008 Hvor han kom med sine siste uttalelser. http://anathemablog.blogspot.com/2008/05/transkripsjon-av-staff-intervjuet.html Litt gøy å se ting i sammenheng, og liksom ikke helt som Dagbladet fremstilte saken.
♥Prinzessin♥ Skrevet 4. mai 2008 #2 Skrevet 4. mai 2008 Veldig greit å se sammenhengen, ja. Jeg er enig i at det er kloke spørsmål han stiller. De alltid sjokkerende Staff-uttalelsene er der (og slike rosenrøde "incestforherligende" briller har ikke jeg på nesen min), men pakket inn i en stort sett fornuftig resonnering.
KaMa Skrevet 4. mai 2008 #3 Skrevet 4. mai 2008 At han er en fyr med en helt særegen evne til å se det positive i situasjoner er det i hvert fall ingen tvil om.
Dunder Skrevet 4. mai 2008 #4 Skrevet 4. mai 2008 Det er det som er litt dumt med Staff, at han av og til kan ha noen viktige poenger, men så blir de helt borte fordi han bare buser rett ut med påstander som skapt for tabloide overskrifter. Nå har jeg ikke fått med meg så mye hva han sa i.f.m. denne Østerrike-saken, men han har jo vært ute med kjeften mang en gang tidligere.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 4. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 4. mai 2008 Jepp. media henger seg på feil ting i hans uttalelser. han er vel kanskje ikke så dyktig der.
solstråle69 Skrevet 4. mai 2008 #6 Skrevet 4. mai 2008 Ikke sant? Nå tror jeg vel ikke akkurat at den jevne Dibber er så flink til å se ting i sammenheng, og jeg er nesten imponert over at enkelte i det hele tatt får med seg overskriftene. ;-)
Anne-B. Skrevet 5. mai 2008 #7 Skrevet 5. mai 2008 Takk. Jeg har bare hørt hva samboeren min har lest på dagbladet, og vi ble vel enige om at dette hørtes litt merkelig ut. Vi spekulerte litt på om Staff kanskje begynner å bli dement, og så har man det gående. Staff er nok kanskje misforstått, jeg kan ikke skjønne at noen kan forsvare noe som er et overgrep. I noen tilfeller kan noe være helt ok helt til noen forteller det at dette faktisk var galt. Alt i alt kommer det til moral og verdier, både personlige og kulturelle. Hadde Fritzl vært riktig grusom, hadde han tatt livet av dem. Respekten for menneskeliv er noe som ligger dypt i de fleste kulturer. Det blir uansett bare spekulasjoner.
Cat.68 Skrevet 5. mai 2008 #8 Skrevet 5. mai 2008 Det var leng siden jeg lot meg provosere av Staff sin utallelser. Mitt i alle rare formuleringer hviler det en lynskarp hjerne med fornuftige tanker. Media elsker å plukke frem de noe forvridde uttallelserne hver gang han åpner munnen.
Dunder Skrevet 5. mai 2008 #9 Skrevet 5. mai 2008 Staffs tanker er dessuten ikke så ekstreme, det er bare måten han sier det på. Hvis man leser kriminologisk litteratur som f.eks. Niels Christie ser man at det er mange som har kritisert vårt behov for å dømme og straffe og hvordan vi demoniserer enkelte mennekser handlinger, mens andre handlinger er helt greit. Tenk bare på hvordan vi i den rike delen av verden lever på bekostning av 80% av jordens befolkning. Men DET er liksom helt greit.. Ikke misforstå, saken i Østerrike er helt ekstrem, men det er interessant hvordan det blir sånn primitiv lynsjestemning, nesten som folk har gått å ventet på noe å kanalisere aggresjonen sin mot.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå