Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så usikker på om snuppen vår får nok melk! Helsesøster sa han skulle ha 6 dl i døgnet, og jeg tror kanskje han ikke får så mye..

Han får pupp tre ganger i døgnet og grøt to ganger. Ellers får han ikke noe melkeprodukter. Det hender han spiser litt yoghurt, men ikke noe vane.

Han er 11 mnd og skal vel ikke ha kumelk som drikke enda.

Aner ikke hvor mye han drikker av puppen, men jeg vet at jeg ikke har lite melk, hvertfal.

Høres det lite ut? Eller nok?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke noe ekspert jeg, men vil jo tro at han drikker mer enn 2 dl pr amming (om han drikker fra begge brystene).

Skrevet

Han drikker bare fra én pupp pr gang, og det er bare på morran den er et eget måltid. Men to dl er jo egentlig ikke så mye, da... Jeg får vel høre med helsesøster, kanskje :)

Takk for svar! :)

Skrevet

Husk at det er melk i de aller fleste groetene du faar kjoept! Ellers vet jeg at gutten min drikker litt over en dl per bryst for det hender jeg pumper meg fremdeles (han er litt over aaret), og hvis du ikke har lite melk, saa vil jeg tro han faar i seg en del naar du ammer :) Men hvis du er i tvil kan du jo alltids innfoere yougurt som fast dessert et par ganger i uka eller noe saant

Skrevet

Ja, jeg regner med grøten når jeg "teller" :) Har aldri greid å pumpe ordentlig så jeg har bare amma til han ble mett uten å vite hvor mye :)

Jeg får satse på at det holder, og heller slenge på en yoghurt litt oftere, som du sier :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...