Gå til innhold

noen som har råd om gulping...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har en gutt på snart 4mnd...som i den siste tiden har gulpet VELDIG mye!!! ammer han.. bruker ikke like lang tid på måltider lenger som tidl...så han sluker sikkert inn mye luft når han spiser så fort... holder han opp til skulderen min etter hvert måltid (hvertfall på dagen...) og får nesten alltid en rap...men som regel kommer det også mye gulp rett etter måltidet...noen ganger kommer gulpen en god stund etter han har spist...

innimellom "spruter" det kjempemasse....

er ganske slitsomt...både for han og meg tror jeg...

noen som har noen tips mot dette???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har samme problem:( har spurt på helsestasjonen, men får aldri noke skikkelig svar.. Men på fredag gikk eg inn igjen, fikk ikkje noke skikkelig svar da heller.. Men ho ville eg skal levere ei urinprøve av tulla, så skal gjer det i mårra.. Ho snakka om en mulig urinveisinfeksjon, men trudde ikke at d kunne ha noke me gulpinga å gjer. Men eg har jo ikke peiling på akuratt sånne ting.. Men kommer til å kontakte lege snart om d ikke gir seg.. Må jo ha med heile kleskape når vi skal noke for ho gulpa så masse:(

Skrevet

ja,det er utrolig slitsomt... må alltid sitte klar med en klut,men det blir bare noe søl hele tiden...

er jo sikkert ikke noe godt for den lille heller...?!

Skrevet

Min gulpet masse! Jeg skiftet vel t-skjorte opptil 7 ganger daglig i en periode, gikk hele tiden med store gaskluter over skulderen, og hadde håndklær liggende rundt i huset som jeg kunne tørke opp med:( Her ga det seg vel når han var igang med fast føde 7-8 mdn kanskje.

Jeg var og kjøpte nestargel på apoteket, det er fortykningsmiddel som skal gjøre det tyngre å gulpe opp. Fikk ikke prøvd det for når jeg hadde fått tak i det begynte gulpingen å avta:/ Men fikk anbefalt det middelet av helsesøster.

Skrevet

går det an å bruke det når man ammer da? eller er d noe som skal blandes inn i mme eller noe?

Skrevet

Ja det er babyen som skal ha det:) Har dessverre kastet boksen, så husker ikke hvordan det skulle brukes, men du skulle blande i mme eller i noen dråper mm. Spør ev på apoteket, mange ganger kan de være til vel så god hjelp som helsesøster.

Skrevet

Ps kom på at jeg fikk med en sånn engangssprøyte til å gi det med. Tror forresten du skulle blande med vann. Men som sagt brukte jeg det ikke, kjøpte det ganske sent og han gulpet ikke så mye lenger, og så var jeg litt skeptisk:/ hehe.

Skrevet

Min er også veldig glupsk når han ammes, gulper veldig mye lenge etterpå..

Har hjulpet veldig å gi han flere rapepauser underveis i ammingen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...