Gå til innhold

Gutten min gråter ved amming plutselig!?! HJELP!

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste to ukene så gråter han så mye ved amming..ikke hver gang, men 1-2 ganger om dagen. Han er 3,5 mnd gammel...

Har lurt på om det kan være magen, for det romler og bråker så mye når han får mat...

Noen opplevd det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jo være at han trenger mer mat?

Skrevet

Ja...tenkte dette jeg å. Men han får mat ofte og vekten øker veldig fint.

HI

Skrevet

Så rart, men min gutt hadde også en slik periode da han var 3-3.5 mnd (er 4 mnd nå). Han gråt ofte ved amming. Funderte litt over dette og fant til slutt ut at det kanskje kunne være : Først at melka ikke kom så fort som han ville, og da melkerefleksen satte igang kom det for mye og da begynte han å hyle igjen...

Men så sluttet han med skriketoktene, men melka kommer som den har pleid, så aner ikke hva som skjedde da. Deilig at han sluttet med å skrike i hvertfall. Er jo ikke alltid så forutsigbare disse små, så er sikkert ingenting med din gutt heller :)

Skrevet

Hei! Kjenner til problemet. Jeg har funnet ut at når han kaver slik, så er det ofte enten at han faktisk ikke vil ha. Eller at det ikkje kommer melk "fort nok" (at han må jobbe for hardt med å få ut melka, så han blir frustrert).

Det kan også være at han blir distrahert av lyder eller slikt rundt seg, så han har ikke roen til å spise. Eg bruker å ta lillegutten inn på et stille rom og slappe av med ammingen sammen. ;)

Lykke til med å finne ut av ting. Men det eg i hvertfall har skjønt...gråten er oftest for å fortelle oss noe!! Han har jo ikke noe annen måte å forklare/snakke på...

Skrevet

samme skjedde her og husker jeg

dytta inn smokken noen ganger, så tok hun puppen etterpå

Skrevet

Har opplevd det noen ganger jeg også.

Kan det være at melka kansje smaker rart av og til? har hørt at det kan være en årsak!

Skrevet

Du kan ha fått for kraftig utdrivingsrefleks. Er ikke noe å gjøre med i så fall annet enn å vente på at han lærer seg å håndtere det :)

Skrevet

HI her. Veldig bra forslag!! Jeg tror det er mye med det at melken ikke kommer fort nok ja! Har pumpet det i gang, og da har han sugd fint! Håper det går over snart da...upraktisk med pumpe overalt hvor jeg går :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...