Anonym bruker Skrevet 4. mai 2008 #1 Skrevet 4. mai 2008 Ammer resten av dagen, men grunnet lite melk om kvelden har vi begynt med en flaske nan da. Han får ikke i seg nok, ta ikveld f.eks. Tok 5 minutt på hver side før han begynte å hyle, men er ikke mett da ca 100 ml med nan går ned. Kunne jo ikke lagt han sulten, da hadde han bare våknet etter kort tid. Galt eller ikke?!?
Snupi27 Skrevet 4. mai 2008 #2 Skrevet 4. mai 2008 om det er rett at du gir han mme oxo? selvfølgelig er det riktig om han fortsatt er sulten =)
Yrha Skrevet 4. mai 2008 #3 Skrevet 4. mai 2008 Går greit det. Men bare husk å amme like mye (eller helst mer, for å øke produksjonen) før du gir flaska. Ellers kan melka minke.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2008 #4 Skrevet 4. mai 2008 HI igjen... Ammer resten av dagen, og da holder han godt i 2,5 til 3 timers tid. Lang hvil midt på dagen i 3-4 timer og sover 7-8 om natten første periode. Han surrer ikke sann med puppen resten av dagen, da tar han fra begge og er fornøyd etterpå. Bare den siste før han legger seg det virker som om det er så lite at jeg må gi flaske for å få han mett. Kan jo ikke gjøre noe for å få opp produksjonen, da jeg jo gir han fra begge sider det som er før jeg lager flasken....
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2008 #5 Skrevet 4. mai 2008 Det er helt vanlig at de holder på slik på kvelden og det er på grunn av at de må jobbe mye mere for å få ut den tykke melken som skal ta de gjennom natten frem til første nattmåltid. Når du gir mme i stede setter du ned melkeproduksjonen over tid.At de sover 7-8 timer i strekk på natten er ikke vanlig og kommer av at du gir tilegg. Da får du enda ferre måltider på natten og vil derfor sette med produksjonen enda mere.
Mc Mum Skrevet 4. mai 2008 #6 Skrevet 4. mai 2008 Heisan.Akkurat sånn er det her også.Mista melka nesten helt etter kraftig migreneanfall en dag,og har ammet som en "gal" for å få den tilbake.Så nå har jeg godt med mat på dagen og gir ei lita flaske på kvelden.Ei så blid og fornøyd jente hele dagen.Men de to første dagene etter melka så og si forsvant var tunge ja:-)Er fornøyd med at hun bare trenger flaske bare 1 gang:-)Lykke til!!
Yrha Skrevet 4. mai 2008 #7 Skrevet 4. mai 2008 Han syns nok det er vanskeligere å få ut den siste fete melka om kvelden, derfor protesterer han. Har du skaffet utdrivings-nesespray? Dette kan hjelpe på kvelden, kan hende han suger lengre hvis han syns melka kommer lettere, og da vil også produksjonen gradvis øke. Ingenting galt med flaske, altså. Men bare noen tips hvis du vil fortsette å fullamme
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2008 #8 Skrevet 4. mai 2008 Enig med anonym over. Det er disse kveldsflaskene som gjør at mange gir opp amminga tidligere enn ønsket. Det blir en ond sirkel. Også skjønner de ikke hvorfor de mistet melka!!
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2008 #9 Skrevet 4. mai 2008 Hi igjen.... Han er 3 måneder om noen dager og er enkli ikke så veeeldig interesert i å øke produksjonen noe mer. Kommer ikke til å fullamme så veldig lenge likevel... Synes det er greit å venne han til flaske med mme for at andre kan ha han og mate han- samt begynne å trappe ned (over lang tid) og begynne med annen mat gjerne når han er over 4 måneder. Er en stor gutt, nærmere 5 kg når han ble født og tror han trenger mer mat enn mindre gutter....
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2008 #10 Skrevet 4. mai 2008 Gir 2 flaske md mme for dagen, men det er pga tulla ikke går så fort opp i vekt som ho bør.. men ammer, så gir eg mme.. tulla sover 6-7 timer om natta
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2008 #11 Skrevet 4. mai 2008 HI igjen... Ammer alltid før jeg gir flasken, så puppene (begge sider) blir tømt litt og kan lage ny. Og han har faktisk sovet 7 timer på kun mm og ikke mme, så det er ikke for å få han til å sove lenger jeg gjør det. Er rett nok noen som sover lenger med mme, men det har ikke virket her siden han allerede sover veldig mye.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2008 #13 Skrevet 4. mai 2008 Da er det vel egentlig ikke noe problem. Skjønner ikke hvorfor du spør, når du har tenkt å trappe ned amminga likevel. Bare gi MME du, spiller ingen rolle, når målet er å avslutte fullamminga ganske snart. Da er det jo riktig å gi MME, og gradvis erstatte ett og ett brystmåltid med MME. De skal jo ha MM eller MME til de er ett år.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2008 #14 Skrevet 4. mai 2008 Vesla her har også sovet rundt 8 timer istrekk (på bare mm) siden hun var 7-8 uker.. Nå er hun straks 4 mnd og nå får hun ca. 300-400ml mme itillegg, da hun siste mnd har vært ekstremt sulten.. Går max 2,5-3 timer mellom måltidene, men sover fra kl. 22-07/08 tiden.
Aibell Skrevet 5. mai 2008 #15 Skrevet 5. mai 2008 Jeg ser du sier du har tenkt til å trappe ned på ammingen, så da er det jo ikke så farlig med melkeproduksjonen. Jeg ville likevel forsøkt å ammet mest mulig på kvelden pga fettet i melka. Ikke for at gutten skal legge på seg, men fordi melkefettet er bra for utvikling av hjernen
Smurfe-mamma Skrevet 5. mai 2008 #16 Skrevet 5. mai 2008 Jeg har også samme problemet, jenta mi er like sulten etter å ha tømt begge brystene siste måtlid på kvelden,. jeg ammer hele dagen ellers og har nok da. bruker utdrivings-nesespray om kvelden for å tømme de godt nok og at hu skal få i seg den fete melken,men må ty til mme i tillegg allikevel. er vel ikke noe galt i det så lenge ungen blir mett og fornøyd....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå