Gå til innhold

Firer dere på kravene etter at dere ble alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i ferd med å bli alene, men skjønner at jeg må fire på endel krav ift tid. I utgangspunktet vil jeg lage hjemmelaget mat hver dag, handle økologsik, være en sosial veninne, ikke la barna se for mye på TV, ha det ryddig og rent rundt meg, se anstendig ut, gjøre det bra på jobben osv.

Dette er kanskje ikke helt forenlig med å være alene med to små og jobbe 100%..

Tyr dere til ferdigmiddager, lar rotet flyte mer, tar jobben mindre seriøst, lar barna se mer TV osv etter at dere ble alene..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tek verken jobben mindre seriøst el. roter meir sjølv om eg er aleine (rydder og vasker når barnet sover el. er hos pappaen sin). Og barnet hadde truleg fått sett like "mykje" på TV som ho gjer i dag. Når det gjelder mat blir det mykje enkel matlaging, da vi ikkje er heime før halv fem-fem.Men hender eg planlegger middagen dagen før og forbereder litt så da er det enklere å ha heimelaga. :)

Skrevet

Har vært alene siden dag 1 så vet ikke hvordan det er å være 2. Nei, lager middag hver dag, og ja det meste er faktisk økologisk, rotet flyter noe...men ikke sånn at det ser bomba ut...er student og tar studiene mine VELDIG seriøst!

Ja barnet får se barne tv, og en Thomas evnt en Nysgjerrige Nils film på lørdag og søndag morgen.(selv om jeg ikke synes det er mye)

Skrevet

nå har jeg altid vært alene da, men jeg er veldig for at alle i familien skal ha det så bra som mulig, inkludert mor.

jeg tror foreksempel ikke at småen får det noe bedre om det altid er ryddig her, det er bare jeg som blir mer sliten osv.

jeg tyr ikke så mye til ferdigmiddager, det tar kjeldent kortere tid.

men lager heller 4 ganger så mye som jeg trenger og fryser i porsjoner. så har vi siden når vi har det ekstra travelt.

jeg studerer og har aldri noen gang i mitt liv tatt studiet så seriøst.

men det er jo en overgang for alt, og du må gi deg selv tid til å bli vandt til at X ikke er der mer, med alt det innebærer. etter vært det går nok fint skal du se.

Skrevet

Dette er et fantastisk forum! Utrolig positive og sterke dere er! Takk for råd og innspill, ha en fin kveld videre!

HI

Skrevet

Jeg firet ikke på kravene da jeg ble alene, men kravene måtte fires litt da det ble flere barn.

Jeg er litt lik deg på mange punkter der, og de punktene som må "vike" er det med rydding og det med middag. Eller som min pertentlige tante faktisk sier: Leker er ikke rot. Så jeg satser på at kjøkkenet er rent, og at det som flyter stort sett er leker. Og av og til blir middagen rester, enkel ferdigmat eller faktisk ostesmørbrød (da har jeg to meget fornøyde unger). Men så fremt økonomien tillater det ønsker jeg å tenke miljø og kvalitet på maten vi spiser, og jeg tar både barna og jobben meget seriøst. Vi ser knapt på tv, for de to eldste jentene mine er som regel opptatt med andre ting. Jeg har ikke tid. Vi har bare tv2 og nrk, så ikke noe disney channel e.l her. Av og til en barbie-film.

Sosialt liv gjøres ellers på trådløs tlf om kvelden når ungene er i seng og man gjør husarbeid ;-) Så fremt du ikke er heldig og ungene er noe hos faren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...