Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp funnet ut at jeg er gravid i 5 uke, så lurte jeg på noen ting og håper noen kan svare??

Hvordan er det å bade i offentlige bad?? ikke farlig/skadelig??

Og så hadde vi planlagt ferie i september til syden, burde vi avlyse eller dra???

håper noen kan svare oss:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer!!

Det er ikke noe problem å bade, verken hjemme eller i offentlige bad. Fosteret er beskyttet av en slimpropp som hindrer bakterier å komme inn. Etter at slimproppen har gått (dvs. like før fødsel), skal man unngå offentlige bad.

Det er ingenting som vil tilsi at dere bør avlyse ferien, men det kan jo hende du er litt ukomfortabel i sola, og man vet aldri hvordan formen blir. Vent litt nærmere og se det an, sjekk avbestillingsgebyrer og sånn. Ellers høres det deilig ut med en siste kjæresteferie!! (hvis dere ikke har barn fra før, da!)

Skrevet

Det finst regler får når man får fly når man er gravid ... men om du er 5 uker nå så er du vel ikke så langt på vei i september?! Jeg har også bestilt sydentur i september... skulle egentlig vært ca 7 mnd på vei da... og fikk beskjed med JM om å ikke reise.. hun ville gjerne at jeg skulle reist i august istedetfor... ikke fordi det var farlig .. men fordi hun trodde det ville bli fryktelig varmt og ubehagelig for meg! :...

Men er som Tussi sier, man vet aldri hvordan formen er.. og om der er 1 eller 2 ;) I september er det som oftest ikke fryktelig varmt ... så er forsåvidt bedre å reise i september enn i august :)

God tur :)

Skrevet

Takk takk for svar:)

ja jeg må se ann litt hvordan jeg er..

vi har ikke bestilt noe enda,for vet ikke helt når vi skal ha ferie..hehe

det hadde jo vært deilig med en siste kjærlighetsferie...får se ann

og håper det går bra denne gang, mistet i uke 14sist..

men satser på det går fint denne gang..

og får håpe det bare er 1 inni der..hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...