Noah-gullet Mai-08 Skrevet 4. mai 2008 #1 Skrevet 4. mai 2008 Fikk tips av en annen her inne at det var lurt å kjøpe seg et mini-klyster å ha tilfelle man ikke får gjort det på sykehuset.. Slik at man kan ta det selv før man drar opp på sykehuset.. Men hvordan er det det egentlig funker? Synes liksom det blir litt flaut å ta det hjemme mens mannen min sitter i nabo-rommet,å kan høre når jeg skal på do(hvis det høres så ille ut som jeg har fått for meg..) Det er veeeeeldig lytt hjemme hos oss..hehehe:-) Noen som kan forklare hvordan det funker/hvordan det tas? Takker for svar..hehe
Maren - på overtid Skrevet 4. mai 2008 #3 Skrevet 4. mai 2008 Jeg har ingen erfaring med klyster, men forundrer meg over at du synes det er ekkelt at han skal høre "do-lyder". En fødsel vil gjøre do-lyder til nydelig musikk i forhold. Da vil du for alvor bli vant til å synliggjøre kroppslyder og væsker....
fagremøy med ♥♥♥♥ Skrevet 4. mai 2008 #4 Skrevet 4. mai 2008 hei:) det funker sånn att avføringen blir litt løsere og kommer ut etter at du har tatt klysteret og holdt det inne en liten stund.... mini klyster er en liten flaske/tube med klyster med en tut som du putter opp i endetarmen og klemmer ut vesken(husk å holde den sammen klemt når du drar den ut så klystervesken ikke blir sugd inn igjen i tuben) det er som nevnt lengre opp at du må nok bare komme deg over den flauheten desverre for når fødselen er i siget så blir det mye kropsvesker og lukter....men sånn er det bare og alle må gjennom det... du får ta det gamle trikset med å skru på vasken når det kommer noe da vet du;-)
2 Gullunger Skrevet 4. mai 2008 #5 Skrevet 4. mai 2008 Et lite mini klyster er ikke så mye futt i.... det blir ikke voldsomme lyder fra do som buldrer gjennom hele leiligheten for å si det slik! Jeg tok dette en gang tidlig i svangerskapet pga forstoppelse, og det var ikke noe mer do-lyder enn om jeg hadde gått på do med litt løs mage.
gutiina Skrevet 4. mai 2008 #6 Skrevet 4. mai 2008 Spurte jordmora mi om dette og hun sa hun ikke ville anbefale en å ta klyster hjemme siden dette kan få riene til å øke veldig på, og plutselig så er du fødeklar liksom... Men om du har kort vei til sykehuset, så.. Why not... om du føler det er best slik =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå