Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 4. mai 2008 #1 Skrevet 4. mai 2008 Jeg hadde brunaktig utflod tirsdag, altså for fem dager siden. Har ikke hatt noe siden, ikke magesmerter. Kan det fremdeles være fare for en MA? Merker jeg er så bekymret for det, og er livredd når jeg får litt vondt i magen. Dere som har hatt MA, var det mye blod? Hvor lenge kan den være død uten at man merker noe?
scoobydo Skrevet 4. mai 2008 #2 Skrevet 4. mai 2008 Hvordan man oppdager en MA er veldig individuelt! Noen har litt brunaktig utflod og så stopper det.. mens andre blør en del friskt blod! her er mange innlegg om MA på 1 trimester... (jeg las febrilsk gjennom mange av dem da jeg hadde brunaktig utflod og blødninger)... Det er jo noen som faktisk ikke merker det i det hele tatt og før UL!... Ville nok tru at du vil få mer brunaktig utflod om det er en MA... (?) Jeg hadde brunaktig uflod i uke 7, begynte å blø en uke senere og hadde da en MA.. Men var på UL etter den brukaktige utfloden og da var alt fint... Har du fortsatt svangerskapssymptomer?! de mister man ofte om man har en MA!... Vet ikke hvor lenge man kan gå.. jeg begynte å blø en del før fosteret døde... var på UL og alt var fint, ny UL 3 dager etterpå og da var fosteret dødt! Ellers... er mange som har brunaktig uflod i løp av 1 trimester... og alt er helt fint! hvor langt er du på vei?! Er mange skremmene innlegg her inne... men som oftest så går det jo helt fint
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 4. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. mai 2008 Takk for oppmuntring! Jeg er 9+1 i dag. Skal til første svangerskapskontroll hos legen på tirsdag, og lurer på om jeg skal prøve å mase meg til en UL. Noen som vet hvordan man kan gjøre det? Ringte legen da jeg hadde blødningen, men han virket veldig avslappet i forhold til det, men kanskje jeg får ham på glid hvis jeg sier hvor bekymret jeg er. Synes det er spesielt ekkelt siden jeg ikke hadde noen antydning til blødning forrige svangerskap. Er fremdeles ganske kvalm, men ikke så mye som jeg har vært (har ikke kastet opp siden tirsdag).
scoobydo Skrevet 4. mai 2008 #4 Skrevet 4. mai 2008 Jeg fikk UL da jeg hadde brunaktig utflod... men jeg hadde det en hel dag... hver gang jeg var på do... og det kom mye! ... FIkk ul alle gangene faktisk... hehe ... var på 4 UL fra uke 7+5 til 9+5... Er jo vanlig at noen symptomer forsvinner når man er komt så langt på vei også!... Magefølelsen din er da?! Siste gang jeg var hos legen spurte han bare hva jeg trodde... og når jeg sa at jeg ikke var bekymret for en SA, men at jeg var veldig sikker på at fosteret var dødt på grunn av at blødningen hadde forandret seg fikk jeg UL da også!... Han undersøkte ikke meg en gang.. men er vel forskjell fra lege til lege!... Men om du feks hadde samleie dagen før eller den dagen kan det være en god grunn til brunaktig utflod?! man kan også få det på grunn av hardmage, brekninger eller hosteanfall om man har slimhinner som lett sprekker...
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 4. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 4. mai 2008 Jeg kastet jo opp litt rundt den tiden, men hadde ikke hatt samleie. Jeg vet ikke med magefølelsen, men jeg har hele tiden sagt at jeg ikke er så veldig optimistisk siden graviditeten ikke var planlagt og det er kort tid siden forrige fødsel (blir 19-20 mnd mellom). Innbiller meg liksom at det er lettere å abortere med to tette (aner ikke hvorfor). Men nå som jeg har vent meg til tanken, er jeg jo veldig klar for en liten baby til, da!! Nei, jeg skal prøve å mase meg til en UL, jeg.
scoobydo Skrevet 4. mai 2008 #6 Skrevet 4. mai 2008 Gjør det er beroligende å se et hjerte som slår! Jeg hadde en følelse av at det kom til å ende slik av en eller annen grunn!.... Tror ikke det er noen større sjanser da nei Men om der ikke kommer noe mer så er det sikkert helt fint Jeg fikk brunlig utflod (litt) etter jeg brekte meg en gang... Lykke til :)
Lova Skrevet 4. mai 2008 #7 Skrevet 4. mai 2008 Hei, er innom fra 2 trimester. Jeg har hatt masse brunlig utflod i begge mine svangerskap, fra uke 6-8. alle gynekologer , leger og jordmødre jeg har pratet med om dette sier at det er så vanlig at de legger ingen vekt på det engang. Jeg har vært på Ul 3 ganger i dette svangerskapet, sist for en uke siden. (Er straks 14 uker). Sist så vi en liten krabat som sparket og veivet med armene og alt så bra ut, både med fosteret, livmoren og forholdene ellers der nede:) Husk at SA er forholdsvis vanlig tidlig i svangerskapet, mens MA faktisk er ganske sjeldent. Er sikker på at alt er bare bra med deg og den lille. Lykke til!
supreme Skrevet 4. mai 2008 #8 Skrevet 4. mai 2008 så MA er faktisk ganske sjeldent.. nå ble jeg litt lettet!
¤mamma¤ Skrevet 4. mai 2008 #9 Skrevet 4. mai 2008 Jeg hadde pitte, pittelitt brun utflod på papiret i to dager. Følte meg kjempegravid, men gikk innom gynekologen på vei hjem fra jobb og banket bare på døren. (Hadde ikke blødning ved første svangerskap). Fortalte jeg hadde hatt en strime brunt utflod to ganger, og han ville da ta en innvendig UL. Jeg var da i uke 9. Og det var ikke noe liv der, den hadde vært død i kanskje to uker.... Jeg hadde overhodet ikke noen smerter. Det er det som kjennetagner MA. Missed abortion, kroppen merker det ikke, og symptomene bare fortsetter å komme. Nå er jeg gravid igjen, 8 uker etter MA, og håper det går bra denne gangen:) Jeg mener ikke å skremme, bare svarer på spørsmålet ditt ut fra min opplevelse. Lykke til!! Håper du får en innvendig UL!
Lova Skrevet 4. mai 2008 #10 Skrevet 4. mai 2008 Hei igjen! Bare husk at de aller aller fleste som opplever brunlig utflod( det er mange, og det er helt normalt og veldig vanlig), ikke opplever det pga MA.
opsi fødeklar Skrevet 5. mai 2008 #11 Skrevet 5. mai 2008 Jeg hadde ingen blødninger ved MA og det hadde ikke veninnen min heller. Jeg vil tru at litt brunlig utflod ikke er noe å bekymre seg over. Hvis det er friskt og mye er det annerled3es.
Gurine Skrevet 5. mai 2008 #12 Skrevet 5. mai 2008 Jeg leser så mye forskjellig om dette, så jeg legger til et spørsmål her jeg. Jeg har ikke hatt brunaktig utflod, men stadig hatt bittelitt lyserødt blod i utfloden. Dette har vært lite, bare oppdaget det når jeg har tørket meg etter do-besøk. Har hatt inntrykk av at det ofte har kommet etter at jeg har trykket litt pga annet ærend på do. Blir ikke helt klok på om det kan være skumlere, eller større tegn på MA om det er friskt blod? Jeg har hatt lite gravid-symptomer hele veien, så jeg har hele tiden vært i tvil på om det er liv.. Men siden det har vært så veldig lite blod, har jeg valgt å ikke ringe legevakta. Har jo time hos legen min på fredag. Håper noen har noen formening. Leser så mye om brun utflod, men ikke med friskt blod.. ??
supreme Skrevet 5. mai 2008 #13 Skrevet 5. mai 2008 har faktisk hatt det på akkurat samme måte som deg Gurine.. så noen som vet?
Cillepille Skrevet 5. mai 2008 #14 Skrevet 5. mai 2008 Når jeg hadde ma hadde jeg ikke noe som helst blødninger eller mistet symptomer i forkant. Kroppen min skjønte rett og slett at den ikke var gravid lengre. Slimhinnene er litt skjørere når man er gravid så det kan være derfor man blør litt. Særlig om man er treg i magen, eller har man hatt sex kan man også blø litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå