Gå til innhold

Saging med motorsag- er jeg urimelig???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er søndag, og kl 20.00.... Litt hensyn kan man vel ta til naboer? Vi er 3 hus i gaten med barn 2-4 år, alle skal sove på denne tiden. Og NÅ begynte han og sage, har holdt på hver kveld denne uken men nå er det SØNDAG og jeg er lei!!

Er jeg urimelig om jeg klager?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ville aldri klaga:-) Holder sikkert ikke på så lenge

men unga her har ekstremt godt sovehjerte, så..

men enig med deg hva unødvendighet angår:-)

Skrevet

Klag du..

Har også en slik nabo.. men heldigvis sover ungene mine gjennom atomkrig, takket være en pappa som bråker i garasjen etter leggetid på kveldene...

At ingen naboer har klaga på han fatter jeg ikke.. Kun jeg som klager... hehehe...

Skrevet

Nei det synes jeg ikke.

Jeg har dessverre noen av samme sorten.

Skrevet

Nei det er du ikke! Det får da være måte på? kunne da vel ha gjort det litt tidligere om han absolutt måtte??

Skrevet

Jeg hadde nok heller ikke klaget mern det går jo an å spør hvor lenge han skal holde på...

Skrevet

Da går du og spør pent om det ikke kan vente til i morgen, pga at ungene sliter med å få sove. Det er da en ærlig sak det.

Jeg hadde nok ikke gjort det selv, men det er fordi jeg er ei pyse. Jeg hadde nok heller gått her hjemme og fprbannet naboen i lang tid.

Hater at folk bråker rundt leggetid og én dag i uka synes jeg faktisk det kan være stille selv om jeg ikke regner søndagen som hellig på noe vis. Liker bare godt at det blir pause i bråket en gang i uka i hvertfall ;-)

Litt mer enn svar på spørsmålet ditt, men er du tøff så klager du :-)

Skrevet

Kanskje han bare ikke har tenkt seg om før han begynte, og slutter når du gir beskjed? Jeg vet ikke hvor grei han er..

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Står vel i loven at på søndager skal man ikke bråke.

Skrevet

Spurte pent om han kunne vente en halv time slik at hun sovnet, for det er under legging det er problem.

MEN fikk til svar at han hadde så mye som skulle sages så han kunne bare ikke vente. Kom til å holde på hele uken.... Grrrr.

Skrevet

da setter du på salmesamg på verandaen hver morgen snuppa di våker tildlig HELE sommeren. Teit gjort av en mann uten hjerne.

Skrevet

du er urimlig om du klager, synes jeg. jeg ville aldri ha klaget på det, men heller irritert meg i stillhet. i borettslag/sameier osv. står det ofte i husreglene at det skal være stille rundt 22-23.

Skrevet

du er vel ikke urimelig, men ville kanskje heller satset på å lære ungen å sove i all slags bråk siden sommeren er kort og de fleste av oss gjør desverre litt bråkete ting om kvelden. Jeg orker ikke å gjøre ting som gressklipping mm midt på dagen i den værste solsteika, og det gjør ikke naboene heller. Personlig syns jeg det er en uting å vende barna til totalt stillhet når de skal sove, tanta mi gjorde det med en lapp på døra der det sto man ikke fikk ringe på døra etter kl 20! Hvis man vender barna til det, så får man problemer senere også. Alle mine 3 har blitt vendt til all slags lyder og bråk siden de kom til verden, og vi har aldri hatt problemer å legge dem pga normale lyder og bråk fra naboer mm. Det er en "betaling" som vi er veldig godt fornøyd med.

Men når det er sagt, skjønner godt din irritasjon og syns ikke det var mye å forlange at han kunne vente en ussel halvtime. -men noen naboer gir fullstendig blaffen i andre mennesker og det er synd! Alle må få lov å leve i borettslag ol, MEN når en nabo spør pent så syns jeg det er det minste man kan vente seg. Du spurte jo! og en halvtime fra eller til?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...