Gå til innhold

Hvorfor skapte Gud kreft???

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Adam og Eva syndet mot Gud, da de spiste av kunnskapens tre.

Men treet til kunnskap om godt og ondt, det må du ikke spise av, for på den dag du spiser av det, skal du visselig dø.

(1.mos 2: 17)

Derfor liksom synden kom inn i verden ved ett menneske, og døden ved synden, og døden således spredte seg til alle mennesker, fordi de alle hadde syndet (Rom. 5: 12)

La ingen si når han blir prøvd: Jeg blir prøvd av Gud. For Gud kan ikke prøves med onde ting, og han prøver heller ikke selv noen med onde ting (Jakob 1: 13)

Skrevet

Gud skapte ikke kreft. Gud ville aldri finne på noe slikt, å skape noe som ville ødelegge menneskene han elsker så høyt.

Med det er en del av det vi kaller syndefallet. At Adam og Eva tok av treet Gud sa menneskene ikke skulle røre. Da valgte menneskene bort Guds gode lov og kreft, annen sykdom, krig mord og alt annet ondt er en konsekvens av dette. Gud skapte oss slik at vi kunne velge selv. Vi velger alt for ofte feil.

Men ikke tro at Gud skapte kreft. Han elsker deg og den personen du kanskje tenker på. Kan være vanskelig å forstå, at Gud er god, når vi ser åssen verden er, men slik er Han. Jeg har opplevd det, tross mange tøffe og vanskelige ting.

Håper det var litt svar. Skriv gjerne en pm hvis du ønsker.

Skrevet

Trodde kristene trodde at Gud hadde skapt alt jeg.. Er det en annen gud som har skapt kreften da eller?

Skrevet

Vi vet at vi er av Gud, men hele verden ligger i den ondes makt (1. Joh 5: 19)

Og det brøt ut krig i himmelen: Mikael og hans engler kjempet mot dragen , og dragen og dens engler kjempet, men den fikk ikke overtaket, og det ble heller ikke lenger funnet noe sted for dem i himmelen. Og den store drage ble kastet ned, den opprinnelige slange, han som kalles Djevelen og Satan, som villeder hele den bebodde jord, han ble kastet ned til jorden, og hans engler ble kastet ned med han (Åp. 12: 7 - 10)

Nå må jeg presisere at jeg bruker Ny verden-oversettelsen av De hellige skrifter, og IKKE bibelen.

Det er stor forskjell på en SANN kristen og kristenheten.

Skrevet

"Tyven (djevelen) kommer bare for å stjele, drepe og ødelegge. Jeg (Jesus) er kommet for at dere skal ha liv og overflod" Dette er det altså Jesus som sier i evangeliet etter Johannes, kapittel 10, vers 10.

Med andre ord, det gjelder å sortere hvem posten er fra. Kreften kommer fra den onde, som vil drepe. Jeg tror dette rammer tilfeldig, både troende og ikke-troende, fordi verden ikke er fullkommen. Et annet sted i skriften står det at alt som er godt kommer ovenfra (fra Gud).

• 1 måned senere...
Skrevet

vet det høres banalt og vannskelig ut å tro på en god Gud bår det er så mye vondt rundt oss,som bla.kreft.

Vet også at det sikkert ikke er lett å tro på en Gud man ikke har erfart og at det høres rart og spes ut å kunne si at man har opplevd Gud når du kanskje aldri har sett den godheten?

Men jeg prøver uansett:) Når man har opplved i livet sitt at Gud finnes,man er overbevist om det er det mye som skal til for at det skal forandres og andre kan mene så mye de vil om det:):) det er lov:)

Ser noen skiver om Adam og Eva her som svar til deg,og det er sant..

men vet det kan være ufattelig vannselig å forstå.

Den Gud jeg har lært å kjenne er en god Gud,han vil det beste for oss han har bare gode tanker for oss,det tror jeg.Selv og grusomme ting hender....

Men det er IKKE Gud som har skapt kreft og sykdom.Det er sikkert enda mer banalt for deg å forstå at noen kan tro på en Djevel....men det er også noen som gjør det og det er Djevelen...som er roten til alt ondt i verden. også sykdom.Han vil ikke noe godt for menneskene,han hater alt Gud har skapt.....

Men samtidig kan vi stille oss spørsmål om hva kreften kommer av...husk det er mye vi mennesker har laget og står for ,som kan gi fare for kreft...som feks.....E-stoffer,strålinger,ol.....du skjønner sikkert hva jeg mener.

og dette fordi vi prøver å skape ting som skal overgå skapelsen fra Gud.

Frukt ,vann og frisk luft feks.skapt av Gud og helt naturlig og fantastisk sunt......:)får ikke kreft av det:)

Gud ville nok at vi skal spsie sundt og leve sunt av det han har skapt for han vet at det gir helse til oss...ikke bare dette selvsagt ,men mye.

Kreft kommer jo av såå utrolig mer enn dette da....Men skjønner du pttelitt hva jeg prøver å komme frem til...??:)

man kan ikkelegge skylden på Gud for alt..men jeg skjønner ditt spørsmål og din skepsis.......

Gud kan man ikke bare lese seg til å tro på ,man må oppleve han:)

Høres teit ut asså vet det men sånn tror jeg det er iallefall:):):)

klem

• 10 måneder senere...
Skrevet

"Men treet til kunnskap om godt og ondt, det må du ikke spise av, for på den dag du spiser av det, skal du visselig dø.

(1.mos 2: 17) "

treet til kunnskap må vel være kunnskap i seg selv da? så for å unngå å bli straffet av den liksom så snille guden, så må vi gå rundt og være dumme som brød ? =p

Skrevet

Adam oog Eva hadde eit valg: eta av treet eller la vere! Gud ga dei valget, men fortalte óg kva konsekvensen ville vere dersom dei åt.

Når ein oppdreg eit barn så fortel ein ofte at dersom du gjer dét så vil dét skje. Barnet får vita om kva konsekvens handlingen vil få. Like vel gjer ein barnet valg til sjølv å velga om det vil gjera det. Desverre så får ikkje born alltid kjenna på konsekvensene av valga dei tek, for me som foreldre IKKJE alltid er konsekvente. Slik er ikkje Gud. Han står for det han har sagt. Adam og Eva åt av treet, og fekk sanna at det Gud sa stemde.

I dei tilfella me som foreldre er konsekvente i forhold til det me seier til borna....er borna dumme som brød etterpå? Dei velde sjølv å gjera det som var "ulovleg" eller "dumt". Betyr det at me som foreldre ikkje er snille?? Nei, me veit kva som gagnar borna våre, og kva som er best for dei. Like vel vil dei ikkje høyra på oss....dei må erfara sjølv, og tek i bruk den frie viljen sin.

Annleis er det ikkje med Gud. Har er god og let oss velja, men let oss alltid kjenna på konsekvensene av våre valg når me gjer imot det han har sagt. Me har ein Bibel som er full av lovnadar. Eg har erfart at Gud er å stola på!

Skrevet

Ville bare si at Ny verdenoversettelsen er en bibeloversettelse-en av de mest nøyaktige vi har.

Skrevet

Kreft er ikke funnet opp av noen. Det handler om celler i kroppen som kommer ut av kontroll og ikke fungerer som de skal. Dette kan blant annet skyldes ytre påvirkning som sol (hudkreft). Leste her om dagen at noe av årsaken til brystkreft er blant annet at vi ikke ammer så lenge og mange barn som før feks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...