Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vil gjerne skaffe et kjæledyr til vår datter på 1,5 år (det er selvsagt ikke hun som skal stelle det). Hund blir for mye jobb foreløpig og katt er utelukket pga allergi hos far. Er det noen som har tips til små, lettvinte kjæledyr som kan egne seg i vår familie?

Kanin? Marsvin? ...?

Takk for tips!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanin er et greit dyr som 1dyr synes jeg. De kan jo stå ute hele året hvis man vil også:-)

Skrevet

Det første kjeledyret min datter fikk var Gullfisk i en glassbolle...

Er vel ikke noe dyr man kan kjæle med men hun syns det var moro å sitte å se på dem.

Fint om kvelden da, for da ble hun rolig før hun skulle legge seg ( akkurat som litt døsig)

Skrevet

Jeg ville kansje ventet ett års tid før jeg tenkte på kjæledyr.

Datteren vår er snart 2.5 år og har først de siste par månedene begynt å virkelig bry seg om våre dyr.

Vi har hund og to katter.

Både kaniner og marsvin kan klore, men ellers er de jo søte dyr!

Skrevet

Husk at de fleste dyr lever hvertfall til de er 4- 5 år, så det dere må tenke på er om dere gidder å fóre, kose og rense buret til en kanin hver dag de neste 5 årene. Og så er dere avhengig av at noen kan passe den mens dere er på ferie.

Skrevet

Kanin krever utroolig mye.

Iallefall slik JEG behandler dyra.

Jeg lar den gå inne, fritt. Å lære de å bli pottetrent, er en utfordring, så kommer dette med å ikke la de bite istykker hus og hjem + ledninger.

Man må tenke på mat ++ :)

For meg er det for lettvint å kjøpe en kanin for å la den være i et bur.

Jeg ville foreslått fisker jeg.

Daniel elsker å se på fisker svømme i akvariet. Mange pene farger :)

Skrevet

Ville ventet en god stund jeg om jeg var dere, så lenge det ikke er hund eller katt dere vil ha... Vil heller foreslå 2 tamrotter når hun blir ca 4 år og er i stand til å skjønne hva hun skal og ikke skal gjøre med dyr. Tamrotter lever i gjennomsnitt 2 år forøvrig og krever mye utetid for at de skal bli tamme. Det er ikke bare bare å skaffe seg dyr.

Fisk er kanskje det beste alternativet nå. Forøvrig er det lett at folk som er allergiske mot katter også er det mot marsvin, rotter og kanin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...