Anonym bruker Skrevet 4. mai 2008 #1 Skrevet 4. mai 2008 Hva er vanlig å sende med barna når de skal på samvær? Sender dere med klær,leker og alt slikt eller skal BF ha klær leker innkjøpt som han har hos seg selv? BF her har en tendens til å "glemme igjen litt klær hos seg som jeg ikke får igjen Og må få tak i nytt fordi jeg kun har 5-6 skift av klær, syns det skal være unødvendig, men han er en H..... rotekopp! Og har han lov til å kreve å ha med seg barnesetene som jeg har kjøpt, istedet for å kjøpe selv? Har hørt at foreldrene skal dele kostnadene av klær og utstyr til barna jeg, men er det ikke tilfelle? Han kjøper ingenting til barna selv, kun jeg som kjøper klær og utstyr, men syns jo egentlig at det skal følge barna må også komme tilbake, lite lyst til å sende med han så mye,siden jeg ikke får igjen etter de har vært på samvær...... Dette ble sikkert veeeeldig rotete, men håper noen kan svare på disse spørsmålene.
3 blå Skrevet 4. mai 2008 #2 Skrevet 4. mai 2008 Jeg vet ikke hva som er vanlig, men når lillegutt skal til pappaen sin har han med seg en sekk med kosebamsen og ett skift i tilfelle oppkast/diare under bilturen. Han har alt av klær, leker og utstyr hos pappa.
pøber´n & je Skrevet 4. mai 2008 #3 Skrevet 4. mai 2008 Hvorfor sender du med nytt skift om han har de hjemme da? Her sender jeg med klær og medisiner
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2008 #4 Skrevet 4. mai 2008 Vil være sikker på at barna har nok skift, han er ikke så flink å vaske klær eller noe den fyren..... Irriterer meg veeeeldig når jeg ikke får igjen klær, og de han har greid å fått med seg hit igjen er jo skittent... Med en gang barna kommer hjem fra samvær så er det å ta ut alle de skitne klærne å vaske dem..... Kan ikke forstå at han er så J.... Inkompitent! Spør dere nå siden barna skal på samvær igjen nå iløpet av uka..... Føler plutselig at jeg har dobbelt så dyre barn som vennene mine jo. Går å kjøper klær til stadighet føles det ut som.... Hilsen HI
Gjest Skrevet 4. mai 2008 #5 Skrevet 4. mai 2008 Her bringer eg ingenting til samværa med faren, da han vil ha det meste sjølv. Vi deler kun på bilstolen, og det fungerer veldig greitt. Har sjølvsagt på ho kler frå meg ved levering, og hender det at han glemmer å sende tilbake eit av plagga gir eg berre beskjed om det (skjer stort sett med strømpebukser og bodyer, som eg ikkje har all verdens av). Så du får berre be om å få tilbake ting du merker du savner etter endt samvær.
Singelmamma og banden Skrevet 4. mai 2008 #6 Skrevet 4. mai 2008 De to ungene som skal til hver sin far på samvær har alt de trenger der. Eldste får arve tøy og leker etter farens kusine, så de har fullt opp. Sender med ekstra skift som ho kommer hjem i, fintøy ved behov, og vinterdress/jakke/sko. Dette pga minst mulig bagasje pga flyreise. Yngste skal til faren etterhvert, og han kunne fortelle at han også har alt, siden vesla har en søster der også på 5 år som han har delt omsorg for. Og dermed også mye klær og leker og annet liggende. Så minst mulig sendes ja. Ser for meg at vesla kanskje må ha med seg vognen, men den må vi ha med likevel pga reise.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 4. mai 2008 #7 Skrevet 4. mai 2008 jeg sender ikke med noe, men i fars hus så bor det snart 2 gutter + "min". en eldre og en yngre. så de har sansynligvis nok utstyr, også tror jeg de syns det er litt morsomt og handle litt til småen også. du kan jo sette deg ned med far og prate om hvordan dere vil løse det og forklare at du syns det er vanskelig sånn som det er nå siden du ikke får alt igjen. men i hovdsak så er det du som skal sende med klær osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå