Gå til innhold

Uff, stakar snuppa har fått øyekatarr....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må til legen i morra med henne...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er ikke greit... Tørk det bort med kokt, kaldt vann.

Skrevet

Åååh, er det bra det da.. ?? Hmm, har ikke vært borti det før, men takk for tips...

Skrevet

Ja, dypp en bomullsdott i vannet og tørk forsiktig. Viktig at det er kokt pga bakterier...

Kan nok ta en tur til legen uansett.

Skrevet

Før var det jo antibiotika med en gang, men nå er det nye regler. Litt saltvann og sterilt kompress tørker du det vekk med. Begynn i ytterste øyekrok og tørk over øyet inn mot innerste krok og nedover, i en bevegelse som en stor "L". Tørk hver gang du ser noe gaus og ser du bedring innen et døgn er alt bra, du bare fotsetter så lenge det er der. Ingen bedring etter et døgn drar du til lege.

Skrevet

Ammer du kan du bare dryppe øynene med morsmelk, det gjør susen det.

Skrevet

Ååh, jeg skulle komme til legekontoret i morra for å få noe å dryppe på... Begynner på kl eller noe mener jeg de sa.. Hehe.....

Men skal gjøre det i morra, tørka hele tida... får være hjemme med meg i noen dager hun da..

Skrevet

Off stakkars :( vesla hadde det for litt siden. Måtte dryppe noe i øynene hennes morgen og kveld i noen dager. Det var det vanskeligste jeg har gjort. En 2-åring som absolutt ikke ligger stille. Får håpe det går over så slipper du kanskje det øyedråpe-greine.

Skrevet

Ja håper det går over, ammer ikke jeg... Tror det skal gå greit å dryppe øynene men får se hva legene sier...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...