Gå til innhold

noen her med PEILING på bilstoler??


Anbefalte innlegg

Skrevet

vi vite fra noen som VET,ikke bare tror.

Vi må bytte sete til arvingen her. Fordi det er ødelagt det han har.

Han sitter forover vendt,et valg vi har tatt tross anbefalinger.Pga.bilsyke, så det er ingen diskusjon.

Men,han er rett ved 15 kg,og da mener jeg å ha hørt at de bør bruke beltestol?Han er 2,5 år,men folk sier det er vekt man skal vektlegge ved valg av stoler.

Noen som kan bekrefte/avkrefte dette?

Og hvilke beltestoler er bra??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beltestol anbefales fra ca. 4 år. 4 år og over 15 kg.

Vanlig bilstol anbefales til barn under 4 år.

Skrevet

Da vi skulle bytte sete til sønnen vår, var da litt over tre år, fikk vi beskjed fra butikken at det ikke bare var kg, men også høyde som var vesentlig.

De skal rekke opp slik at de har hodet mellom støtten.

 

 

 

Skrevet

ok.

hor lange er de ca da?

Skrevet

Nå får du stoler med regulerbar rygg og nakke også som er beltestol.

Feks Recaro Monza.

Var og kjøpte et sånt til poden til bestekompisen min i går. Knallfint sete, gjort det meget bra i tester osv.

Belastningen er hhv 80 og 55 kg med bilens belter ihht til testene.

(står på med forklaringer og slikt)

 

 

Skrevet

det siste der forstod jeg ikke helt....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...