storebror og junibaby=) Skrevet 4. mai 2008 #1 Skrevet 4. mai 2008 vi vite fra noen som VET,ikke bare tror. Vi må bytte sete til arvingen her. Fordi det er ødelagt det han har. Han sitter forover vendt,et valg vi har tatt tross anbefalinger.Pga.bilsyke, så det er ingen diskusjon. Men,han er rett ved 15 kg,og da mener jeg å ha hørt at de bør bruke beltestol?Han er 2,5 år,men folk sier det er vekt man skal vektlegge ved valg av stoler. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Og hvilke beltestoler er bra??
NoDoubt Skrevet 4. mai 2008 #2 Skrevet 4. mai 2008 Beltestol anbefales fra ca. 4 år. 4 år og over 15 kg. Vanlig bilstol anbefales til barn under 4 år.
ღDidrikmamsenღ Skrevet 4. mai 2008 #3 Skrevet 4. mai 2008 http://www.tryggtrafikk.no/filestore/Sikring_av_barn_i_bil.pdf Går det ikke litt på lengde da? Ikke bare vekt? Tuppa her byttet vi ikke til stol som vi bruker bilens belter på før hun var nesten 4 år..
blomst Skrevet 4. mai 2008 #4 Skrevet 4. mai 2008 Da vi skulle bytte sete til sønnen vår, var da litt over tre år, fikk vi beskjed fra butikken at det ikke bare var kg, men også høyde som var vesentlig. De skal rekke opp slik at de har hodet mellom støtten.
storebror og junibaby=) Skrevet 4. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 4. mai 2008 ok. hor lange er de ca da?
Gjest Skrevet 4. mai 2008 #6 Skrevet 4. mai 2008 Nå får du stoler med regulerbar rygg og nakke også som er beltestol. Feks Recaro Monza. Var og kjøpte et sånt til poden til bestekompisen min i går. Knallfint sete, gjort det meget bra i tester osv. Belastningen er hhv 80 og 55 kg med bilens belter ihht til testene. (står på med forklaringer og slikt)
storebror og junibaby=) Skrevet 4. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 4. mai 2008 det siste der forstod jeg ikke helt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå