tjukka med spire i magen Skrevet 4. mai 2008 #1 Skrevet 4. mai 2008 ønsker meg bunad, men vil ikke ha den som hører til området her............ men jeg finner ikke noen god side m bilder........ den MÅ være fotsid og helst i mørke grønt........ ( jeg skal antagelig gifte meg i den..........) noen som vil hjelpe??
Masaili <3 Skrevet 4. mai 2008 #2 Skrevet 4. mai 2008 http://www.husfliden.no/hunf/entrypage.aspx?t=se+v%c3%a5re+bunader&containerid=23617&parentid=23107&entrypage=true&guid=1&lnodeid=1&pageid=5002
julenissen Skrevet 4. mai 2008 #3 Skrevet 4. mai 2008 Man skal ha bunad fra der man kommer fra, eller der man slekter fra (max besteforeldre har jeg hørt.)
tjukka med spire i magen Skrevet 4. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 4. mai 2008 det er noe man kan velge helt selv................ (det har jeg sjekka..)
Gjest Skrevet 4. mai 2008 #5 Skrevet 4. mai 2008 Personlig synes jeg det er direkte tåpelig å kjøpe bunad fra et sted man ikke har tilhørighet jeg da. Poenget med bunad er jo nettopp at man skal kunne se hvor folk er fra. Om man driter i sånt kan man like så godt kjøpe seg en festdrakt eller pen kjole..
tjukka med spire i magen Skrevet 4. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 4. mai 2008 jaja......... men da så
Gjest Skrevet 4. mai 2008 #7 Skrevet 4. mai 2008 ...og det å gifte seg i grønt betyr ulykke, da kommer alvene og tar mannen din. (Dog har de ikke brydd seg med å ta min, giftet meg i grønn kjole og har fått beholde ham nå på niende året, hehe)
hvorforerallenickopptatt? Skrevet 4. mai 2008 #8 Skrevet 4. mai 2008 Ingen kan nekte deg å kjøpe hvilken bunad du vil, men er dette er jo et tradisjonsrikt plagg knyttet til tilhørigheten eigeren har til et sted. Skjønner ikke helt hvorfor du har lyst å ha en fra en helt annen kant.
mamamaren Skrevet 4. mai 2008 #9 Skrevet 4. mai 2008 Hihi! Jeg forstår det de sier over at en bør ha bunad fra der man er ifra, men kjære deg, det gjør du som du vil! Må bare le... Jeg har bunad fra nordaker bunader, og er kjempefornøyd. Synes den er kjempefin! (Frafjord) De har også grønne bunader, du nevnte det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå