Gå til innhold

3 mnd og skeptisk til andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår datter på 3 mnd er vant til å være sammen med andre. Hun har siden hun var født gått fra arm til arm ettersom vi har hatt svært mye besøk. Fra hun var 5 uker har hun vært borte over natten også, men da bare hos mormor. Nå kan det virke som hun begynner å bli skeptisk til fremmede...elller de hun ser sjelden. Er det noen som er kjent med dette? Hva burde vi gjøre? Pappa'n vil gjerne at farfar skal passe henne lørdag til søndag, men de har kun sett henne 2 ganger på disse 3 mnd. Er litt skeptisk jeg. Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Datteren min på 3,5 mnd er veldig bevisst på hvilken arm hun sitter på. og det har hun vært fra hun var ca 2,5 mnd. Hun er generelt skeptisk til ukjente og aksepterer nesten bare meg og pappen sin. Fremmede kan godt snakke med henne og kommunisere, men hun hylskriker om ukjente hiver seg over og løfter henne opp.

Fysioterapauten vår reagerte også på det samme. Barn pleier ikke først å bry seg om slikt når de bli 5-6 mnd, så hun er kanskje litt tidlig ute med å bli mammadalt? Hehe.. Tror igrunn ikke det er så mye å gjøre med saken. Barn skal jo være skeptiske mot fremmede, alle er jo det i mer eller mindre grad. Men dere må bare fortsette å introdusere henne for forskjellige mennesker, gi henne litt tid så bli hun jo komfotabel med dem etterhvert.

Jeg tror kanskje farfar kan få en kjip natt om hun skal være hos han uten å kjenne han noe særlig.. Det ville nok ikke jeg gjort heller..

Skrevet

Jeg ville nok ikke latt en skeptisk unge være hos noen andre en natt! Det kan i verste fall gjøre det enda verre. Om hun er utrygg på fremmede nå så la henne være mest mulig hos dere, la andre hilse på selvfølgelig, men la henne sitte trygt på kjente fang. Det gir henne tillit til at dere ikke vil utsette henne for noe hun ikke er klar for, og vil gjøre henne tryggere på sikt :)

My 2 cents :)

Skrevet

takk for svar. Samboeren "tror" mer på meg når det er flere her inne som sier det samme. Så nå sitter vi å koser oss med svarene sammen :)

Skrevet

Gutten vår har også vært skeptisk til fremmede siden han var 3 mnd. Han liker ikke å være inne i andre hus enn vårt, og om vi er på besøk skal det ikke mye bråe bevegelser eller lyder til før han blir vettkremt og hyyyler. Særlig om det er andre som holder han.

Hjemme er han mye tøffere, og vi kan ha besøk av folk han ikke har sett før uten at det gjør noe. Det er heller ikke noe problem om de holder han.

Det samme gjelder egentlig når vi er på "store" steder som kjøpesenter, kafe etc. Da er det sikkert så mye å se på at han glemmer seg litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...