Gjest Skrevet 4. mai 2008 #1 Skrevet 4. mai 2008 Er det noen som har hørt sangen til Kurt Nilsen og Willie Nelson? - Lost Highway. Det er jo som å høre you raised me up! Var da liksom ikke måte på hvor like sangene skulle være. Trodde nesten ikke det var lov jeg.
☆Monkey Business☆ Skrevet 4. mai 2008 #3 Skrevet 4. mai 2008 Synes ikke de er like i det hele tatt.....
Gjest Skrevet 4. mai 2008 #4 Skrevet 4. mai 2008 Lost highway : http://www.youtube.com/watch?v=WoswNnsaECM You raised me up: De er skremmende like. Og det var ikke mer som skulle til for at jeg likte Kurt Nilsen (enda) dårligere
☆Monkey Business☆ Skrevet 4. mai 2008 #5 Skrevet 4. mai 2008 Sorry, tenkte feil.....de er like ja, helt på trynet.....liker ikke kurt nilsen eller you raise me up uansett da.....
☆Anonymia☆ Skrevet 4. mai 2008 #6 Skrevet 4. mai 2008 syns heller ikke de var sååå like...litt like var de men ikke mye...
petite fleur Skrevet 4. mai 2008 #7 Skrevet 4. mai 2008 Kan ikke si jeg synes de var noe like? Har ikke hørt "Lost Highway" før, den var fin ;-)
Gjest Skrevet 4. mai 2008 #8 Skrevet 4. mai 2008 Synes ikke de var like i det hele tatt jeg!? kanskje litt likhet sånn helt i begynnelsen, men ikke annet enn det. Fin sang
Løyyypeeee!! Skrevet 4. mai 2008 #10 Skrevet 4. mai 2008 Nå er det ikke Kurt Nilsen som har skrevet "Lost Highway", da... )
Gjest Skrevet 4. mai 2008 #11 Skrevet 4. mai 2008 Veeeeeeel...... Nå er vel "Lost highway" en eldre sang (Gammel Hank Williams sang..?..) enn "You raise me up" så om noen har kopiert noe så må det i såfall være de som skrev "You raise me up" som er de skyldige i plagiat..... (Var det er Rolv Løvland sang...?...)
ツツPhunk har 2 herligeツツ Skrevet 4. mai 2008 #12 Skrevet 4. mai 2008 Prøv å synge "you raise me up" til melodien til "lost highway" . Da er de like.
Gulosten™ Skrevet 4. mai 2008 #13 Skrevet 4. mai 2008 Ja det er Rolf Løvland som skrev You Raise Me Up. Er forøvrig rørt over at du velger Josh sin versjon å sammenligne med:P hehehe Når det er sagt, det finnes små likheter i begynnelsen av versene, men utover det ikke noe spesielt. Men helt nyyyyydelige sanger begge to:)
Gjest Skrevet 4. mai 2008 #14 Skrevet 4. mai 2008 Stemmer det Anyone sier her ... og her er linken til originalen: Greit å sjekke fakta litt først ;-) Da går altså æren til den godeste Williams. (Det er uansett ikke likt nok til å være plagiat, men assosiasjoner skapes jo lett og de varierer fra person til person).
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 4. mai 2008 #15 Skrevet 4. mai 2008 Liker begge sangene jeg, men like er de ikke.
Lillesnuppis Skrevet 4. mai 2008 #16 Skrevet 4. mai 2008 Nei!!! Har ikke hørt den å skal heller ikke høre den frivillkig.. Orker ikke Kurt Nilsen... Verken å høre eller se han... .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå