pea-in-the-pod Skrevet 4. mai 2008 #1 Skrevet 4. mai 2008 Har et par spm vedr mme: Når det står: Bland pulver i ved 70 grader, og kjøl deretter raskt ned til drikketemp... - Holder dere da flasken under kaldt vann for å kjøle ned?? Når man er på reise står det: Ha varmt vann i flaske, bland i pulver og tilsett deretter kaldt, kokt vann til riktig temperatur... - Blander dere da i pulveret i "for lite mengde vann" og heller deretter på kaldt vann for å få riktig menge og riktig temp? For hvis man heller i riktig mengde varmt vann, så pulver og deretter kaldt vann for å få riktig temp., så må vel vann/pulver forholdet bli feil? Takk og takk
Hegemor og Marcusgullet Skrevet 4. mai 2008 #2 Skrevet 4. mai 2008 Hjemme så måler jeg først opp riktig mengde vann i flaska, heller det så opp i en liten kjele. Deretter koker jeg det opp, heller det tilbake på flaska mens det fortsatt er kokvarmt, tar så i riktig mengde skjeer mme, rister godt, o¨g holder så flaska under rennende kaldt vann mens jeg rister flaska til mme'en får riktig temp. Har ikke vært på reise enda, så hvordan man skal gjøre det da vet jeg ikke:o) men vannkoker vil vel være lurt å ha med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå