Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har fått anbefalt masai sko fra fysio for å forebygge bekkenproblemer. Noen som har erfaring med dette under graviditet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det fungerer veldig bra på meg utenom svangerskap ifht hofte og ryggproblem, men tør ikke påstå at det har hjulpet på bekkenproblemene under graviditeten,selv om de er brukt mye under 1.og 2. trimester.

for meg fungerer joggesko med god demping best nå på slutten av svangerskapet.

Skrevet

Det anbefales ikke å begynne med masaiskoene sent i svangerskapet. Men vet ikke hva "sent" er =)

Jeg fikk hvertfall denne beskjeden når jeg spurte en fysioterapeut om det var lurt å bruke disse.

Skrevet

Hei. Er i uke 29 nå, og begynte å bruke masai sko for to uker siden. Har ikke bekkenløsning, men får litt vondt i hoftene når jeg går lange turer. Har faktisk vært bedre når jeg har brukt masai skoene:-)

Skrevet

kjøpte meg også masaisko, men tror ikke det har noe å si for bekkenet. Men siden jeg normalt tråkker ganske hardt ned på hælen, så er de gode for meg uansett BL eller svangerskap eller ikke :) Syns de er kjekke!

Skrevet

Veldig gode sko, jeg og kjøpte de under graviditeten, men måtte legge dem bort. Sliter med bekkenløsning, og de gjorde den mye verre! Jeg trenger stabile sko nå, og ikke massaiene. Men håper og tror de blir gode etter bekkenløsningen er borte.

Så mtp BL anbefales de ikke fra meg. Men så er jo alle ulike og da.

Skrevet

Hei,

jeg kjøpte MBT-sko i første trimester, og har stor nytte av disse. Har hatt bekkenproblemer i mange år. Nå underveis i svangerskapet har det dukket opp en del nye vondter der nede, som hører til under bekkenløsning. Blant annet vondt hver gang jeg setter foten ned. Det er jo støt oppover i bekkenet hver eneste gang jeg setter foten ned. Dette slipper jeg unna når jeg er flink og bruker inne-skoene mine hele tiden. Da har jeg ingen smerter når foten treffer golvet. På grunn av dette greier jeg også å gå tur, uten å få vondt. De to dagene jeg måtte velge andre sko grunnet snø uten, var helt forforedelig vonde, selv om jeg gikk minimalt ute uten MBT-skoa. Selv de mykeste skoene føles som planker etterå ha blitt vandt med MBT.

Selv om jeg har hatt meget stor effekt av disse skoa, er det umulig å si hvordan det blir for deg. Min bekkenløsning er ikke lik noen andres bekkenløsning, det er det som er så trasig. Det som hjelper en,kan gjøre en annen værre. Dette er det du som må finne ut. MEN, det er ikke sikkert det er dumt å ha et par til etter fødselen uansett (om det skulle vise seg at de ikke hjelper deg underveis i svangerskapet). Barnet skal luftes og mor skal trimmes, og hva er lurere enn et par skikkelige sko? Det er i alle fall lenge til jeg skal gå tur i noe annet enn disse skoa. Det er bedre for rygg og knær og hele pakka. :-) (PS, ja, jeg er frelst!) :-D

Skrevet

Skal du kjøpe deg MBT sko, så for alldel kjøp de ORGINALE! Ikke de du får på Eurosko. Noen få hundreleapper billigere, men bare piss! Men siden du har snakket med fysio så regner jeg med at han/hun har snakket om de orginale.. De er knall bra! Lykketil! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...