Gå til innhold

Mei Tai`en er ferdig! *stolt*

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.dinbaby.com/content/view/slideshow/454633/offset/15

Ville helst prøve på mini som er 1,5 år, men han var for trøtt, så eldste på 3,5 fikk den ære av å være første til å prøve den - og det var ikke noe problem, var ikke tungt i det hele tatt! Men den er ment til baby i magen da - termin om 12 dager - så rakk å bli ferdig. Gubben fikk også prøve og skal ikke se bort i fra at jeg lager en til som vi kan bære mini i =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så fin den var =) Flink du er =)

Skrevet

Takk! =) Ganske så stolt ja! Og kjempefornøyd - har jo hørt så mye bra om dem, og når det var så lett å bære en stor gutt på 3,5 år, må det jo være en drøm å bære mindre barn i den!!! Prøvde en gang BabyBjørn på mini da han ikke var mer enn 4 mnd`er og jeg fikk vondt i ryggen med en gang. Og det var ikke noe problem å knyte enda jeg er høygravid.

Skrevet

Ja de er kjempegode å bære i, bærer Didrik på 1 år som er nesten 11 kg uten problem =) Har også hadd storesøster på snart 6 år i den hehe. BB er ikke noe å anbefale nei, får vondt av å se noen bruke den jeg.. Her er bilde av min mei tai ;)http://www.dinbaby.com/felles/brukere/profil ei venninne som har sydd den da =)

Skrevet

Den var tøff!! =) Jeg fikk symaskin til jul, så min er ikke akkurat perfekt, men den funket jo, hehe =)

Skrevet

une

har du laget med innsvinget panel? fin ble den iallefall!! :D

Skrevet

ah, ok. jeg så på den også men valgte ulla sin. neste gang skal jeg sy litt etter min egen vri for noe kan gjøres bedre og lettere tror jeg. hehe. med vekt på trooor jeg! fnis.

Skrevet

Så stilig og ikke minst sommerlig den var da :-)

Jeg har sydd en foreløpig (min kjøre har okkupert syrommet mitt med studier)

Bilde ligger på profilen min. Jeg sydde med innsvinget panel, siden babyen kun er 4 mnd da. Men jeg er usikker på om den er litt for smal nederst. Skal sy en til med vanlig panel når jeg kommer så langt.

Har også en sjaltai som jeg har brukt med babyen i froskestilling fra han var nyfødt. Genial måte å roe en baby med magevondt på. Funket hver gang.

Skrevet

Hvordan er ulla sin da?! Har du noe bilde/veiledning på den? Så i ett annet innlegg at du hadde blogg, får jeg se?! =P

Skrevet

Den var tøff! Også så søt baby i da =)

Hva er sjaltai? Er det det samme som bæresjal? Og når begynte du å bruke mei tai`en til babyen? Hadde håpa jeg kunne bruke den litt allerede fra bebisen er nyfødt jeg =)

Skrevet

Sjal tai er en mellomting mellom sjal og mt. Den har brede skulderstropper som fordeler vekt, og omslutter babyen veldig godt. Samtidig har den et vanlig firkant panel, som gjør at den er enklere å håndtere enn et sjal, og den er ikke så "mye" som et sjal.

Det går fint å bruke mei tai fra nyfødt også, gjerne i froskestilling. Det var egentlig tilfeldig at jeg kjøpte sjaltai i stedet. Se på www.filiokus.net så ser du bilder av de forskjellige.

Mei Tai selen som jeg har sydd selv har jeg brukt litt fra han var ca 3 mnd gammel. Men siden det ikke har vært så bra vær, har vi ikke brukt den så mye enda.

Skrevet

Ok, takk for svar =) Da satser vi på froskestilling! Regner med at den kommer til å bli flittig brukt iom at jeg har to små barn til å løpe etter =P

Skrevet

Ja, ikke sant. Genial å ha på handletur også - tryggere for babyen å henge der enn å sitte i de bilstol setene de har oppå handlevognene.

Min syntes ihvertfall det ble litt vel skummelt i starten.

Skrevet

www.tinkerbelle.blogg.no

men jeg har ikke fått lagt ut bilde av min ferdigsydde mei tai da. bare av den jeg snurpet sammen til ungen min sin bamse på 30 minutter. hehe.

jeg tror de med innsving funker greit for barn som er for store til froskestilling men for små til å få beina godt på utsiden av panelet jeg..

Skrevet

og ja, ulla sin har bilder. den heter ullas superenke mei tai eller noe sånt! en med kommentarer fra andre brukere og en uten kommentarene. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...