Trønderbærta Skrevet 4. mai 2008 #1 Skrevet 4. mai 2008 hvordan går det å holde huset/bilen/hagen ol i orden?? Føler det er rot overalt jeg, har så sinnsykt mye å gjøre hele tiden, jobber 100 % (både dag/kveld), unga (2 år og 5 1/2 år) er i bhg 3 dager i uka, og samboeren er på sjøen (borte i 5 uker). Minstemann går irundt meg hele tiden, får ikke gjort noe når han er våken da han roter raskere enn jeg klarer å rydde , så husarbeid blir gjort etter sengetid. Akkurat nå skulle bilen blitt ryddet og vasket, huset (hele) hadde trengt både rydding og vasking, skulle vasket mer klær, hagen skulle vært raket, innkjørselen skulle fått singelen på plass (har fått et lass utom her og det må rakes utover, mye jobb), +++
winneboo Skrevet 4. mai 2008 #2 Skrevet 4. mai 2008 Jobber også 100% å har ikke tid til å holde det strøkent her. Den kamelen der har jeg svelget for leeeeenge siden. Jeg gjør det jeg orker, resten får vente til jeg orker. Tar jeg en skikkelig ryddeskau så ser det jo like rotete ut dagen etterpå, så da vurderer jeg hvor viktig at det er at det er ryddig i et døgn fremover.
Misa+spire i magen<3 Skrevet 4. mai 2008 #3 Skrevet 4. mai 2008 Får bare anbefalt vaskedame jeg.. Greit å få hjelp til en hundrings
Gjest Skrevet 4. mai 2008 #4 Skrevet 4. mai 2008 Jeg har vaskedame hver uke, i tillegg så får ting bare flyte litt om dagen. Når jeg ikke er gravid med bekkenløsning får jeg gjort en del etter vesla har lagt seg, jeg får noe hjelp av broren min som bor her og pålegger mannen litt (som egentlig aldri blir gjort likevel:p) når han først er hjemme. Får også litt hjelp nå og da av bestemor, nå som jeg er høygravid har hun begynt på blomsterbedene for meg, samt at hun har tatt en del klesvask. Utover det, blir mye sånne større rufser, ryddedag hver torsdag. Fungerer egentlig greit det, men besøk på onsdager vil jeg helst ikke ha:p Hehe...
Fire småtroll Skrevet 4. mai 2008 #5 Skrevet 4. mai 2008 Jeg klarte det ikke, så vi regnet litt på det, og det var billigere med vakehjelp enn at jeg skulle gå ned i 80% stilling. Så vaskehjelp ble det, anbefales på det sterkeste. Da trenger du bare rydde, og ta over det værste midt på gulvet. Vaskehjelpa skrubber dusjen, vasker under sengene, støvsuger under sofaputene osv... deilig! Jeg rydder stue og kjøkken etter at ungene er i seng, klesvask tar jeg sånn innimellom, og da ser det sånn noegenlunde ut her. På dagtid ser det somregel ut som noe har eksplodert her inne, men det er ihvertfall ikke gammel-møkkete ;-) De som kommer på besøk til en fulltidsarbeidende trebarnsmor må tåle å tråkke i noen legoklosser, har helt sluttet å være flau for det jeg... Huset kan være strøkent hele tiden når ungene blir store, og da kommer jeg sikkert til å savne rotet og levenet de lagde i huset mitt da de var små.
Trønderbærta Skrevet 4. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 4. mai 2008 Godt å høre at det er flere som har det som meg, har ikke råd til hushjelp for øyeblikket, men blir kanskje til høsten (håpe, håper..). Så må vel fyre opp energi-lageret (tror det er brukt opp akkurat nå ) å hive meg ut i det, er vel egentlig ikke som jeg vil ha det til, det er bare det at jeg har så mange "prosjekt" på gang og som også skulle blitt gjort, som feks ut å ordne med singelen/grusen, male siste strøk på trappa, og rydde i papirene på rommet, og rydde vekk vinterklærne til unga. Det er vel tolmodigheten min som er verst, for jeg hopper fra det ene til det andre, så alt ser ok ut, men ikke så bra som jeg vil ha det , blir fort lei av ting
Eve Dallas Skrevet 4. mai 2008 #7 Skrevet 4. mai 2008 Jeg har en mann som er borte i 4.5 uker av gangen, og når han er hjemme er det hans jobb å ta seg av bil og "uteting". Nå er jo jeg hjemmeværende da, så det er jo ikke akkurat det samme. Støvsuger hver dag, da tar det 10-15 min i stedet for 1-1.5 timer hvis jeg skulle gjøre det et par ganger i uken. Vasking av gulv taes ved behov, setter på en maskin med klær om morgenen og henger opp/legger sammen når barnet sitter i badekaret. Rydde leker gjør vi sammen før hun legger seg, og når hun er ferdig med det hun holdt på med. Vasking av bad og slike andre store ting blir gjort når mannen er hjemme.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 4. mai 2008 #8 Skrevet 4. mai 2008 jeg er alene, med en på 18 måneder, studerer ca 150% og syns egentlig at det går fint, får heller ikke gjort så mye når han er våken, men jeg har hele kvelden til rådighet. men nå har ikke jeg et stort hus, og ting som og rake hagen har jeg ikke gjort enda. men vi har samlet sammen konglene... hehe.. det gjorde vi sammen, småen og jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå