Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har født flere ganger, har fødslene deres lignet på hverandre?

Jeg har født en gang for 4 år siden, og har nå termin m nr2 om 4 uker. Går og innbiller meg at det f.eks ikke skal bli noe problem å skjønne at ting er igang, for jeg har jo vært gjennom det en gang før. (Kynnerne kjentes liksom ikke likens ut, det stakk liksom mer i magen, og fikk etterhvert vondt i ryggen) Men så slår det meg, at det er jaggu ikke sikkert det er likt denne gang! Blir litt småstressa, for har myyyye lengre vei til sykehus denne gangen, -må til og med med ferge/båt...

Ellers så har jeg jo hørt at fødsel nr 2 sannynligvis kan gå fortere enn nr 1. Og det er helt greit, for nr 1 brukte 40 timer! ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har født seks ganger, og kan skrive under på at ingen fødsler trenger å være like. Det trenger heller ikke å gå fortere for hver gang, selvom mine to første var typiske. Nr en kom på 24 t, en skikkelig gjennomsnitts-førstegangs, mens nr to kom på 12 t.

Jeg kjente igjen fødselen med de tre første, mens nr fire og fem var annerledes. Hadde rier som tiltok i styrke som begynnelse med de tre første, vannet gikk først med nr fire og fem (og da er det jo greit.. hehe, man skjønner at man skal føde da liksom.) Med nr seks kjente jeg ikke igjen riene, selv når jeg trodde jeg måtte på do og det ikke kom noe (det var da baby som presset mot åpningen...) skjønte jeg hva som foregikk.. Litt pinlig siden jeg skulle kunnet dette etterhvert;)

Ellers, jeg tror nok det går fint, hadde du såpass som 40 t første gang har du i allefall mest sannsynlig forholdsvis god tid. Tvi tvi:)

Skrevet

Jøss 6 ganger, ja, da er du dreven i faget! ;-)

Tror egentlig jeg skal skjønne hva som er igang, når det først starter...!

Skrevet

Har født 2 ganger med 4 år mellom. Mine fødsler var heller ikke lik! Selv om jeg ikke har brukt så lang tid på noen, var nr 2 MYE lettere :o) Håper nr 3 blir lik nr 2 ;o))

Skrevet

Har født 2 ganger før.....Fødsel 1 brukte eg 29 timer på...fødsel 2 brukte eg 6.5 time på...så ikkje like nei....spent på nå med nr 3....

Fødsel 1 starta med at slimproppen gjekk, og eg begynte å blø.2 fødsel starta med rier(vakna om natta med rier)

Ein kjenner det sikkert igjen,men alt er forskjellig frå gang til gang....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...