Gå til innhold

Hvor mye orker du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke følger han avtaler, aldri sier han noe hyggelig. Han hakker på deg hele tiden, kaller deg vrang og vanskelig, men det eneste du har gjort er å vært så dum å sydd puter under armene på han. Du stiller opp ved kjøring og henting ved samvær. Du gjør alt for å tilrettelegge alt best mulig for han. Du godtar at han avlyser samvær fordi han vil ut å feste istenfor å ha barnet sitt, mens du selv må ta imot en skyllebøtte fra sjefen fordi du ikke kan komme på jobb alikevel.

Du hadde en samboer som stilte opp å hjalp deg med alt dette tullet med eksen. Det blir slutt, å du sitter der alene igjen. Du har ikke lenger tilgang på bil å spør eksen om han kan ta av seg kjøring fremover. Det du får slengt i trynet er at du er lat som ikke gidder å sette deg på toget så ta videre buss. Du er den lateste moren på jorden i følgen eksen din. Han har to biler men gidder f.... ikke kjøre og hente datteren sin.

Hvor lenge hadde du orket? Hvor lenge skal man orke? Han forpester livet ditt som du så sårt prøver å ha styring på. Du har ikke råd til å spise middag hver dag en gang å alikevel mener eksen at han ikke har råd til å ta seg av henting og levering, fordi han nettopp har kjøpt seg hus å har to biler å betale på. Du sier at du skal være med å betale bensin utifra hva NAV regner ut, men dette vil han ikke. Han vil at du skal sette deg på toget å komme med ungen. Han vil helst slippe å bevege seg en meter. Det er fordi HAN er så sliten av å jobbe. IKke tenker han på at du jobber faktisk også. Hver eneste dag, ofte også i helger. Så selv om du har kanskje 200 arbeidstimer i løpet av en mnd samtidig som du tar av deg et barn alene, så fortjener du ikke å få den luksusen ved å slippe å sette deg på et tog en sen fredag ettermiddag for å levere hos far. Han mener du skal gjøre dette, fordi han er for sliten til å kjøre selv.

Hvor mye mer orker du?

Idag må du bare godta at barnet ditt ikke er hjemme før midnatt fordi barnefar er sur å sier han ikke gidder å kjøre inn før det fordi han nå er hos sin familie 3 timer unna. Men du må bare godta det, hva kan du gjøre egentlig? Sette deg på toget å hente barnet? For hvilke penger kanskje? Du skulle vel kanskje gjort det, hvis du hadde 500 kr å bruke dette på.

Isteden må du godta at det stakkars barnet ditt ikke er hjemme i sengen før midnatt å må draes opp kl 6 for å så å være i barnehagen i 9 timer så du kan gå på jobb å tjene til livets opphold.

Orker du mer?

Jeg vet ærlig talt ikke om jeg orker mer........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hva jeg skal si...men du er kjempetøff som klarer deg! Jeg sitter å griner nå, fordi samboeren min fant seg en annen...men jeg vet i hvertfall at ingenting går ut over barnet vårt, fordi han stiller opp 100 % der. Så når jeg leser innlegget ditt føler jeg meg skikkelig sutrete... Har ikke så mye råd til deg egentlig...men håper d kommer til å bli bedre for deg.

Skrevet

Det du må gjøre her er å bestille en time hos familievernkontoret, for det der tviler jeg på at du orker i så veldig mange mnd og år...

All ære til deg!

Skrevet

ehm..kan du ikke skrive ned dette og sende det til bf? så kanskje den hensynsløse, egoistiske gnomen skjønner litt?:) bare et forslag... å nei, jeg hadde ikke giddet dette. all ære til deg ja. sånt skal du ikke finne deg i!

Skrevet

du MÅ sette krav! det er IKKE ditt ansvar at far har barnet, det er ditt ansvar og ikke forhindre samvær. han får hente og levere selv. noe annet er urimlig når du ikke har bil.

om han da ikke gidder og ha samvær så er det hans valg. ikke sy puter. ikke hør på at han snakker dritt. si at han kan ringe oppigjen når han har noe konstruktivt og si. andmeld han for trakasering om han kalder deg stygge ting, ringer og plager deg, sender sms osv.. kanskje han da vil forstå konseptet.

for du kan ikke leve et liv som går ut på at du helle tiden blir rakket ned på av han. at han avlyser samvær osv, går ann og leve med så lenge du slipper og leve med alt det andre som er direkte rettet mot deg. i form av drittslenging og krav han stiller til deg som mor. hvorfor har han rett til det? når han ikke selv stiller de samme kravene til seg selv som far?

vær sterk! kald in til mekling og nekt og lever mer. be om en skriftlig avtalle der far henter og leverer. og om han ikke går med på det. så får han ta det virdre. sansynligheten for at han gidder det er minimal når han ikke en gang gidder og hente sitt eget barn.

lykke til! jeg syns du er knall tøff som har holdt ut. nå er det på tide at du tenker litt på deg selv også :-)

Skrevet

Vet du hva? Det der hadde jeg aldri godtatt. Jeg hadde aldri godtatt å blitt behandlet slik., Ta å ring fvk og å en time. Tror jeg hadde nekta samvær ja. Om jeg hadde fått barnet ved midtnatt. Kjenner jeg blir forbanna her....

Skrevet

dette høres kansje teit ut, men når jeg leser slike innlegg er jeg glad for at pappaen her bor i utlandet altså.

selvfølgelig kjempe trist for gutten min at han ikke får treffe faren sin så ofte, men i det minste slipper både jeg og han slike sitvasjoner som du beskriver.

ta kontakt med familekontoret, du stiller opp altfor masse og det er helt uaksptabelt at dere skal ha det slik!

lykke til :)

Skrevet

Her må det settes hardt mot hardt ja.

Dette her vil slite deg ut.

Bestill en time på familievernkontoret. uansett om han er med eller ikke. de kan sikkert gi deg gode råd, om du forteller hvordan det er.

Jeg syns dere må få til en ordentlig avtale. Og gjerne ned i detalj. at han henter, evnt at dere bytter på å levere og hente. At barnet skal vær hjemme igjen hos deg til en viss tid.

Og når dere har fått denne avtalen. hold den til punkt og prikke. Noter opp dersom han ikke holder seg til avtalen. da har du isåfall mange punkter på han som ikke taler hans sak.

Om han ikke er intr i å få til en sånn avtale så taler han jo ikke akkurat sin egen sak.

Han vil da stå i et dårlig lys.

DU kan ikke bære hele greia. og er han ikke intr nok i barnet sitt, så kan du ikke få gjort noe med det. Han får jaggu vise sin interesse.

Lykke til. vær hard men saklig.

:-) klem til deg. du er kjempeflink. men vær snill med deg sjøl og. og ikke bare eksen

Skrevet

Takk for svar alle sammen :)

Jeg vet jeg har vært snill og dum men grunnen til at jeg har kjørt hver gang er fordi han først mistet lappen å så hadde han ikke bil. Trodde jeg! Han hadde bil og han hadde ikke mistet lappen. Så jeg følte meg veldig snytt da jeg fikk vite dette i ettertid :(

Poenget nå er at jeg sitter i en situasjon hvor jeg ikke har bil, så jeg føler på en måte at nå er det hans tur til å ta av seg kjøring en stund fremover. Siden jeg har stått for det det siste året nå. Men han krever at jeg tar halvparten, noe som innebærer først t-bane, så tog, og så buss. Det blir så mye styr føler jeg, å ikke føler jeg at jeg har noe lyst til å samarbeide når han bare lyver for meg. Da føler jeg for å sette meg på bakbena å la han kjenne hvordan jeg har hatt det det siste året. Dvs at jeg har måtte kjøre hver gang.

Jeg lagde ikke noe sak av det fordi jeg følte at jeg ville være snill å spare han for å surre med tog og buss osv. Men nå blir det verre da for nå skal han flytte lenger bort. tar kanskje 35-40 min med bil, men ingen direkte kollektiv så jeg må bytte tre ganger.

Jeg kommer bare til å si at dersom han vil ha henne så får han komme å hente, å når han har henne så må han jo levere henne for han skal jo selv på jobb på mandagen. Skal se hvordan det funker før jeg kontakter det offentlige. Redd for at jeg kan bli sett på som usamarbeidsvillig fordi jeg ikke "gidder" å ta meg av 50% av kjøringen.

H.I

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...