Anonym bruker Skrevet 4. mai 2008 #1 Skrevet 4. mai 2008 Når man har kokt vann og oppbevarer det i kopp i kjøleskapet, hvor lenge kan det stå der da, før jeg må koke nytt?
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2008 #2 Skrevet 4. mai 2008 Koker nytt hver dag, jeg... Det er liksom så fort gjort...
BabyV Skrevet 4. mai 2008 #3 Skrevet 4. mai 2008 Koker du vann som ungen drikker? Hvor gammel er ungen din? Jeg tapper bare kaldvann fra springen jeg. Har gjort det siden jenta mi var 4,5 mnd og jeg begynte å gi henne litt vann.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2008 #4 Skrevet 4. mai 2008 Det er alltid noen som er mer hysteriske enn andre. Enig med BabyV - vannet fra de fleste norske kraner er rent nok!!
BabyV Skrevet 4. mai 2008 #5 Skrevet 4. mai 2008 Jeg mente alldeles ikke at dem var hysterisk med innlegget mitt. Om man velger å koke eller ikke er opp til hver enkelt. Det var mere ment som et tips om at det er helt greit å bruke tappevann hvis ungen er blitt ganske stor. Av og til fanger man seg selv inn i vaner som ikke er nødvendige. Men jeg ser nå at innlegget mitt kunne vært bedre formulert.
petite fleur Skrevet 4. mai 2008 #6 Skrevet 4. mai 2008 Kaldtvannet fra springen blir for kaldt for sønnen min, han spreller med armer og bein og hiver etter pusten, så det går ikke ;-) Derfor tar jeg litt nykokt vann i ei flaske, og tilsetter kaldt springvann til det er passe lunkent. Drikker det altså med en gang, jeg lager nytt for hver gang.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2008 #8 Skrevet 4. mai 2008 Synes du formulerte deg helt greit BabyV. Gutten min er 5 mnd. Er ikke Så nøye på det, i dag f.eks. ga jeg fra springen. Men ellers koker jeg som oftest, og det jeg da lurer på er hvor lenge jeg kan la det stå i kjøleskapet før jeg må skifte det ut...? HI
Happy_girl med MiniMonster! Skrevet 4. mai 2008 #9 Skrevet 4. mai 2008 Jeg gir kaldt vann fra springen som jeg varmer litt i microen jeg. Begynnte å gi jenta vann da hu ble fem mnd. Fikk beskjed på helsestasjonen her om dagen om at det var anbefalt å koke vann frem til 6 mnd, men nå er det ikke lenge til hu er det, og hu har ikke reagert noen ting så da så..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå